Baswaren kaikki maanosat kattavassa verkkolaskuverkostossa 80 operaattorikumppania

Espoo, 29.3.2010 - Ohjelmistoyhtiö Basware Oyj on laajentanut operaattoriverkostoaan solmimalla uusia kumppanuussopimuksia Saksassa, Ruotsissa, Alankomaissa ja Australiassa. Baswaren verkosto kattaa nyt kaikki maanosat, ja se koostuu maailmanlaajuisesti yhteensä 80 operaattorikumppanista. Verkoston kautta tavoittaa yli 160 000 verkkolaskuja lähettävää tai vastaanottavaa yhteisöä. Basware välitti vuonna 2009 maailmanlaajuisesti miljoonia verkkolaskutransaktiota.

Baswaren uusia verkkolaskukumppaneita ovat muun muassa Ximantix ja Digital Invoice Saksassa sekä Anachron, ClearBizz-Accounting plaza, TNT ja Unified Post Alankomaissa. Ruotsissa uusia kumppaneita ovat Husera TSP, GlobalEDI, InExchange ja Locus. Uusi aluevaltaus löytyy Australiasta, jossa Basware on solminut kumppanuuden Leadtecin kanssa. Baswaren uudet kumppanuussopimukset ovat verkkolaskutuksen yhdysliikennesopimuksia, jotka perustuvat avoimeen verkostoon. ”Baswarella on nyt kaikki maanosat kattava operaattoriverkosto ja kattavin palveluvalikoima kansainvälisten verkkolaskujen lisäämiseen. Verkkolaskutus lisääntyy tällä hetkellä huimaa vauhtia, ja me haluamme tarjota yrityksille palvelut, joilla verkkolaskutukseen siirtyminen on helppoa. Palvelumme perustuvat avoimeen verkostoon, jossa yritysten ei tarvitse sitoutua pitkäkestoisiin sopimuksiin tai hintaviin integraatioprosesseihin”, kertoo johtaja Jukka Virkkunen Baswarelta. ”Kumppaniverkoston laajeneminen on tärkää erityisesti suomalaisille kansainvälisesti toimiville asiakkaille. Avoimella verkostolla mahdollistetaan globaali verkkolaskutuksen kasvu, koska se poistaa tarpeen luoda kalliita yhteyksiä useisiin verkostoihin”, sanoo Jukka Virkkunen. Verkkolaskutuksen tuoman säästön ja prosessitehokkuuden vuoksi organisaatioiden kannattaa maksimoida saapuvien verkkolaskujen määrä. Verkkolaskujen määrää voidaan lisätä toimittaja-aktivoinnilla, jota Basware tarjoaa myös kansainvälisenä palveluna. Perinteisesti ongelmallisiksi koettuja satunnaisia tai pieniä toimittajia varten voidaan hyödyntää myös Baswaren toimittajaportaalia, jota kautta voidaan vastaanottaa verkkolaskuja sekä Suomesta että ulkomailta. Lisää Baswaren verkkolaskuratkaisuista osoitteessa www.basware.fi. Lisätietoja: Jukka Virkkunen, johtaja, Basware Oyj, p. 050 670 47 Baswaren kaikki verkkolaskukumppanit löytyvät osoitteesta: www.basware.com/e-invoicingnetwork Basware Basware on hankinnasta maksuun -ratkaisujen sekä taloushallinnon ohjelmistojen johtava toimittaja. Miljoona käyttäjää yli 50 maassa hyödyntää Baswaren ohjelmistoja talousprosessiensa automatisoimiseen. Ohjelmistot tehostavat prosesseja sekä parantavat niiden läpinäkyvyyttä ja säännöstenmukaisuutta. Baswaren liikevaihto vuonna 2009 oli 92 miljoonaa euroa. Basware on perustettu vuonna 1985 ja sen osake noteerataan Helsingin Pörssissä. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sillä on seitsemän tytäryhtiötä Euroopassa ja yksi Yhdysvalloissa. www.basware.fi