Baswaren kansainvälisessä verkkolaskuverkostossa jo yli 100 operaattorikumppania

Espoo, 8.11.2010. Talousprosessien automaatioratkaisuja kehittävä ohjelmistoyhtiö Basware Oyj on edelleen laajentanut verkkolaskuverkostoaan,  johon kuuluu nyt yli 100 verkkolaskuoperaattoria ympäri maailman. Uusia verkkolaskukumppaneita ovat First Businesspost Saksassa, Unified Post Hollannissa sekä maailman suurimpaan verkkolaskuyhtiöön GXA:han kuuluva Inovis Iso-Britanniassa ja Yhdysvalloissa. Baswaren avoin verkkolaskuverkosto yhdistää ostajat ja toimittajat tarjoamalla toimivan yhdysliikenteen paikallisten verkkolaskuoperaattoreiden kanssa solmituilla sopimuksilla. Verkoston kautta on tänä vuonna välitetty jo  yli 9 miljoonaa transaktiota maailmanlaajuisesti.

Baswaren avoimeen verkkolaskuverkostoon voi liittyä kuka tahansa toimittaja, ostaja tai muu hankintaan liittyvä osapuoli. Verkkolaskuverkosto tukee yli 50 erilaista tiedostomuotoa. Avoimen toimintamallin tavoitteena on tarjota useita eri standardeja ja tiedostomuotoja käyttävälle toimialalle joustava tapa vastata asiakkaiden tarpeisiin – yrityksen koosta ja käytössä olevista teknisistä ratkaisuista riippumatta.

Osto- ja myyntitapahtumaan liittyvät laskut ja muut dokumentit siirtyvät Baswaren avoimessa verkostossa vaivattomasti toimittajien ja ostajien välillä. Monet kansainväliset verkkolaskutoimijat suosivat sen sijaan suljettua toimintamallia, joka ei kuitenkaan tarjoa asiakkaille merkittävää lisäarvoa ja usein vaikeuttaa toimintaa entisestään erilaisten standardien ja toimintatapojen viidakossa.

”Verkkolaskutus on avainroolissa, kun halutaan edistää organisaation kykyä toimia sujuvasti ja tehokkaasti ympäri maailman. Verkkolaskuratkaisu on kuitenkin syytä valita huolellisesti, sillä osa palveluntarjoajista suosii vain tietyille toimialoille tai -alueille suunniteltuja suljettuja toimintamalleja ja tiedostomuotoja. Baswaren kaikille avoimeen verkkolaskuverkostoon voi liittyä joko suoraan tai paikallisten kumppanioperaattorien kautta. Verkkolaskuratkaisumme käsittelee laskut automaattisesti riippumatta siitä millä alalla tai alueella yritys toimii tai mitä operaattoria ja tiedostomuotoa se käyttää”,  Baswaren johtaja Jukka Virkkunen kertoo.

”Verkkolaskuverkostossamme on nyt mukana yli 100 kumppania, mikä on yli 20 prosenttia 500 kansainvälisesti toimivasta operaattorista. Ratkaisumme on aidosti helppokäyttöinen ja teemme jatkuvasti kumppaneidemme kanssa töitä sen eteen, että voimme jakaa tietoa entistäkin sujuvammin. Kaikille avoimen verkostomme tavoitteena on poistaa viimeisimmätkin esteet verkkolaskutuksen maailmanlaajuiselle käyttöönotolle”, Virkkunen lopettaa.

Lisää Baswaren verkkolaskuratkaisuista osoitteessa www.basware.fi.

Jukka Virkkunen, johtaja, Basware Oyj, p. 050 670 47, jukka.virkkunen@basware.com

Basware

Basware on hankinnasta maksuun -ratkaisujen sekä taloushallinnon ohjelmistojen johtava toimittaja. Yli miljoona käyttäjää yli 50 maassa hyödyntää Baswaren ohjelmistoja talousprosessiensa automatisoimiseen. Ohjelmistot tehostavat prosesseja sekä parantavat niiden läpinäkyvyyttä ja säännöstenmukaisuutta.

Baswaren liikevaihto vuonna 2009 oli 92 miljoonaa euroa. Basware on perustettu vuonna 1985 ja sen osake noteerataan Helsingin Pörssissä. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sillä on seitsemän tytäryhtiötä Euroopassa ja yksi Yhdysvalloissa. www.basware.fi