Baswaren seminaarikiertue opastaa organisaatiot nykyaikaiseen sähköiseen asiointiin

Espoo, 21.8.2012 – Yritysten välinen liiketoiminta on usein monimutkaista ja monissa yrityksissä kaupankäynnin prosessit ovat yhä vanhanaikaisia ja tehottomia. Paperisten dokumenttien loputon ja hallitsematon määrä johtaa virheisiin, viivästymisiin ja muihin ostolaskujen käsittelyyn liittyviin häiriöihin. Baswaren valtakunnallinen seminaarikiertue taklaa taloushallinnon ja hankintatoimen yleisimpiä haasteita ja opastaa yrityksiä kaupankäynnin sähköisen asioinnin edistämiseen. Kiertue alkoi Oulusta maaliskuun 27. päivänä ja päättyy Helsinkiin elokuun 29. päivänä.

Jokainen organisaatio käy kauppaa muiden organisaatioiden kanssa joko myyjänä, ostajana tai kumppanina. Kaupankäyntiin liittyvät prosessit vaihtelevat eri osapuolten ja totuttujen käytäntöjen mukaan, mikä aiheuttaa taloushallintoon ongelmia muun muassa raportoinnin sekä rahavirran suhteen. Esimerkiksi ostolaskujen sähköiseen käsittelyyn liittyvän toiminnan virtaviivaistamista voidaan kuitenkin tehostaa merkittävästi. Uusimmat liiketoiminnan kehityssuunnat vahvistavat sähköisen asioinnin voittokulkua. Tästä hyvänä esimerkkinä toimii verkkolaskun alati kiihtyvä yleistyminen.

”Olemme kiertueen aikana nostaneet esiin uudentyyppisiä mahdollisuuksia ja ideoita. Haluamme herättää organisaatiot ajattelemaan, ettei asioita ole pakko tehdä niin kuin ne on aikaisemmin tehty. Haluamme kannustaa ja rohkaista yrityksiä kokeilemaan tehokkaampia työtapoja oman toimintansa kehittämiseksi ja parantamiseksi. Kaikkea ei tarvitse muuttaa kerralla, vaan liikkeelle voi lähteä vaikkapa uudistamalla yhden osa-alueen”, kertoo Baswaren toimitusjohtaja Esa Tihilä.

Baswaren perinteinen Pretax-yhtiöiden kanssa toteuttama seminaarikiertue paneutuu kaupankäynnin sähköiseen asiointiin liittyvien esteiden poistamiseen. Tapahtumassa kerrotaan muun muassa täysin uniikista innovaatiosta, B2B Cloud -ekosysteemistä, joka yhdistää myyvät ja ostavat organisaatiot vaivattomasti toisiinsa. Lisäksi seminaarissa esitellään Basware Alusta -teknologiaan perustuvat ratkaisut, jotka tuovat kauppakumppaneille käyttökokemukseltaan yhtenäiset työvälineet. Samalla ne mahdollistavat saumattoman kanssakäynnin sosiaalisesta mediasta tutuksi tullein kommunikointitavoin ja automaattisin yhteyksin - organisaation sisällä sekä myyjältä asiakkaalle ja asiakkaalta toimittajalle.

Seminaarikiertueen tilaisuudet on tarkoitettu organisaatioille, jotka haluavat tehostaa toimintaansa siirtymällä paperiperustaisesta ostolaskujen käsittelystä täysin sähköiseen laskuautomaatioon. Tilaisuuksissa käsitellään sähköisen asioinnin etuja, osto- ja matkalaskujen sähköistä käsittelyä, verkkolaskua, SEPAn uutta vaihetta sekä taloushallinnon ulkoistamista.

Kiertue alkoi Oulusta, jonka jälkeen se on käynyt Tampereella, Jyväskylässä, Turussa sekä Vaasassa.

Esa Tihilä, toimitusjohtaja, Basware Oyj, puh. 040 4807 098, esa.tihila@basware.com

www.basware.fi/nakyma-uuteen-taloushallintoon

Basware

Basware on maailman johtava pilvipalveluihin perustuvien verkkolasku-, hankinnasta maksuun-  ja talousohjausratkaisujen toimittaja. Yhtiön ratkaisuilla on yli miljoona käyttäjää yli 60 maassa. Basware B2B Cloud -ekosysteemissä toimivat ratkaisut ja palvelut mahdollistavat ostajien ja myyjien avoimen ja turvallisen sähköisen asioinnin maailmanlaajuisesti. Ekosysteemi kokoaa yhteen yli 1.9 miljoonaa osto -ja myyntiorganisaatiota. Ratkaisut on suunniteltu vastaamaan kaikenkokoisten organisaatioiden tarpeita ja niissä on sisäänrakennettuna Baswaren pitkäaikainen talousprosessiosaaminen yhdistettynä älykkäisiin pilvipalveluihin ja avoimeen verkkoon.  Baswaren avulla organisaatiot voivat tehostaa hankinta-, ostoreskontra- ja laskutusprosessejaan, saavuttaa huomattavia kustannussäästöjä, parantaa kassavirran ennustettavuutta sekä tiivistää asiakas-toimittajasuhteita. Ratkaisut ovat saatavilla paikallisesti asennettuna, SaaS-palveluna tai prosessiulkoistuksena Euroopassa, USA:ssa sekä Aasia ja Tyynenmeren alueella joko Baswaren omista toimipisteistä tai laajan kumppaniverkoston kautta. Baswaren osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

www.basware.fi