Baswaren toimitusjohtaja päättää NASDAQin pörssipäivän New Yorkissa 17.3.2010

Espoo, 17.3.2010 – Ohjelmistoyhtiö Baswaren toimitusjohtaja Ilkka Sihvo päättää NASDAQ OMX:n pörssipäivän 17.3.2010 soittamalla pörssin kelloja New Yorkissa. Mukana tilaisuudessa on Suomen Yhdysvaltojen pääkonsuli Ritva Jolkkonen. Johtava talousprosessien automaatioratkaisuja toimittava Basware on solminut viime kuukausien aikana merkittäviä sopimuksia Yhdysvalloissa. Basware ilmoitti 8.3.2010 solmineensa sopimuksen yhdysvaltalaisen teollisuusyrityksen kanssa laskuautomaatioratkaisun toimituksesta

”On suuri kunnia päästä soittamaan NASDAQ OMX:n kelloja ja päättämään toivon mukaan menestyksekäs pörssipäivä talouden nousukauden kynnyksellä. Samalla tämä on osoitus siitä, että Baswaren hyvä menestys Yhdysvaltain markkinoilla on tiedostettu. Tämä on ainutlaatuinen tilaisuus ja mahdollisuus, joka ei kovin usein osu suomalaisen ohjelmistoyhtiön kohdalle”, kertoo toimitusjohtaja Ilkka Sihvo Baswarelta. ”Basware on menestynyt viime aikoina erinomaisesti Yhdysvaltojen markkinoilla, mikä on kasvattanut heidän globaalia liiketoimintaansa. Olemme erittäin iloisia isännöidessämme tänään Baswaren Nasdaqin markkinoiden lopetuskellonsoittoa New Yorkissa, sillä tämä lähetys tavoittaa miljoonia katsojia ympäri Yhdysvaltoja ja maailmaa”, kertoo Senior Vice President Jenny Rosberg NASDAQ OMX:stä. Baswaren liiketoiminnot kasvoivat Yhdysvalloissa vuonna 2009, ja yhtiö on saavuttanut markkinassa merkittäviä läpimurtoja. Yhdysvalloilla on edelleen merkittävä rooli Baswaren strategiassa vuosille 2009–2012. ”Onnistuimme kasvattamaan liiketoimintojamme Yhdysvalloissa viime vuoden haastavasta markkinatilanteesta huolimatta. Noususuhdanteen kynnyksellä yritykset etsivät kuumeisesti keinoja, joilla he voivat tehostaa talousprosessejaan ja saavuttaa paremman läpinäkyvyyden liiketoimintoihin. Basware on johtavana talousprosessien automaatioratkaisuja kehittävänä yhtiönä onnistunut tarjoamaan yrityksille ohjelmistot ja ratkaisut koko hankinnasta maksuun -prosessin tehostamiseen, ja näillä on kysyntää myös taantuman aikana”, kertoo Ilkka Sihvo. Ohjelmistoilla tänä vuonna yli miljoona loppukäyttäjää maailmanlaajuisesti Basware on perustettu vuonna 1985, ja täyttää tänä vuonna 25 vuotta. Baswaren pörssitaival on kestänyt kymmenen vuotta. Tänä keväänä Baswaren ohjelmistojen loppukäyttäjien lukumäärä globaalisti kasvoi ensimmäistä kertaa yli miljoonan. Baswaren ensimmäinen oma tuote konserniohjaukseen, Basware Group Consolidation, lanseerattiin 1990-luvun alussa. Vuonna 1997 yhtiö toi markkinoille sähköisen ostolaskujen käsittelyohjelmiston, joka on lunastanut paikkansa maailman johtavana laskuautomaatioratkaisuna kansainvälisten toimiala-analyytikoiden mukaan. Vuonna 2000 Basware välitti ensimmäisen verkkolaskun, ja on nykyään Suomen johtava verkkolaskuoperaattori. Kellojen soittoa voi seurata oheisesta linkistä 17.3. kello 21.45 Suomen aikaa: http://www.nasdaq.com/about/marketsitetowervideo.asx Lisätietoja: Ilkka Sihvo, toimitusjohtaja, Basware Oyj, puh 040 501 8251, ilkka.sihvo@basware.com Anu Ilvonen, viestintäpäällikkö, NASDAQ OMX, puh. 050 376 0438, anu.ilvonen@nasdaqomx.com Basware Basware on hankinnasta maksuun -ratkaisujen sekä taloushallinnon ohjelmistojen johtava toimittaja. Yli 1 000 000 käyttäjää yli 50 maassa käyttää Baswaren ohjelmistoja talousprosessiensa automatisoimiseen. Ohjelmistot tehostavat prosesseja sekä parantavat niiden läpinäkyvyyttä ja säännöstenmukaisuutta. Baswaren liikevaihto vuonna 2009 oli 92 miljoonaa euroa. Basware on perustettu vuonna 1985 ja sen osake noteerataan Helsingin Pörssissä. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sillä on seitsemän tytäryhtiötä Euroopassa ja yksi Yhdysvalloissa. www.basware.fi