Bilfinger Berger ostaa Are Oy:n teollisuuden palvelut -liiketoiminnan

Are Oy:n Teollisuuden palvelut –liiketoimintayksikön myynnistä on tehty sopimus muun muassa teollisuuden palveluiden tuottamiseen erikoistuneen saksalaisen Bilfinger Berger-konsernin kanssa. Ostajana on konserniin kuuluva suomalainen tytäryhtiö BIS Production Partner Oy. Kauppa vaatii kilpailuviranomaisten hyväksynnän, ja se on tarkoitus saattaa päätökseen vuoden loppuun mennessä.

”Vaikka Teollisuuden palvelut -liiketoiminta on tehnyt erinomaista tulosta useiden vuosien ajan, haluamme keskittää kehityspanoksemme ydinliiketoimintoihimme talotekniikkaurakointiin ja kiinteistöpalveluihin. Teollisuuspalvelut on ostajayrityksen ydinliiketoimintaa, joten kaupasta hyötyvät sekä Aren teollisuuspalveluiden asiakkaat että henkilöstö”, sanoo Are-konsernin toimitusjohtaja Heikki Pesu.

”Tavoitteenamme on kasvaa Suomessakin yhdeksi merkittävämmäksi palveluntuottajaksi prosessi- ja energiateollisuuden kunnossapitomarkkinoilla, joten haluamme kehittää vahvasti Aren teollisuuspalveluja entistä kilpaillummassa sekä muuttuvassa teollisessa ympäristössä”, toteaa BIS Production Partner Oy:n toimitusjohtaja Kim Kronstedt.

Aren teollisuuspalvelujen ydinosaamista ovat raskaan prosessiteollisuuden vaativat automaatio-, sähkö- ja instrumentointiasennukset sekä erikoistilojen sähköiset saattolämmitysasennukset. Tämä täydentää BIS Production Partner Oy:n tuotantoa Suomessa kohti kokonaispalvelutarjontaa. Are Oy:n Teollisuuden palveluiden liikevaihto oli 22 M€ vuonna 2010 ja se työllistää 220 henkilöä. Aren teollisuuspalveluiden nykyiset toimipisteet sijaitsevat Suomen suurimmilla teollisuuspaikkakunnilla.

Toimitusjohtaja Heikki Pesu, Are Oy, puh. +358 040 300 5450

Toimitusjohtaja Kim Kronstedt, BIS Production Partner Oy, puh. +358 50 566 3864

Are Oy

Are Oy on lähes satavuotias perheyhtiö ja osa Onvest-konsernia. Liikevaihto vuonna 2010 oli 207 M€. Are Oy on vahva ja edistyksellinen talotekniikkatalo, joka tarjoaa kiinteistön koko elinkaaren kattavia urakointi-, kiinteistö- ja korjausrakentamisen palveluita. Are-konserni työllistää yli 1700 ammattilaista Suomessa ja Venäjällä. www.are.fi

BIS Production Partner Oy

BIS Production Partner Oy on osa johtavaa eurooppalaista Bilfinger Berger -konsernia. Konsernissa työskentelee yli 58 000 teollisuuden alan ammattilaista, ja liikevaihto vuonna 2010 oli yli 8 miljardia euroa. BIS Production Partner Oy kuuluu Pohjoismaissa toimivaan BIS Production Partner Groupiin, jolla on toimintaa Norjassa, Ruotsissa ja Suomessa. Ryhmä työllistää yli 2300 henkilöä ja liikevaihto vuonna 2010 oli 270 M€. Pääkonttori sijaitsee Norjassa, Porsgrunnissa.

Avainsanat: