Bookwell hankki Xeroxin iGen 4 -painokoneen pysyäkseen digipainamisen eturintamassa

15.12.2011 - Kirjapaino Bookwell hankki Xeroxin iGen 4 -painokoneen nelivärikirjojen, kirjan kansien sekä suojapapereiden painatukseen.  Laitevalinta kohdistui iGen 4 -painokoneeseen kustannustehokkuuden sekä XXL-kokoisen painopinnan ansiosta.  Uusi laite auttaa yhtiötä hyödyntämään erityisosaamistaan sekä tarjoamaan asiakkailleen laadukkaita tuotteita nopeasti ja joustavasti.

Pohjoismaiden suurimman kirjapainon Bookwellin laitehankinta perustui tarkkaan harkintaan.

”.iGen4 -painokoneen avulla pystymme nyt hyödyntämään koko painopinnan tehokkaasti ja taloudellisesti”, kertoo Bookwelliin toimitusjohtaja Magnus Breitenstein.

Uusi painokone auttaa Bookwelliä tarjoamaan asiakkailleen hyvää painojälkeä kilpailukykyiseen hintaan myös pienissä painosmäärissä. Kirjojen sisusten lisäksi kirjapaino tekee myös pokkareiden kansia, ylivetoja ja suojapäällisiä. Yhtiön erityisosaaminen löytyy sitomosta. Uuden koneen avulla Bookwell pystyy tarjoamaan ainutlaatuista palvelua ja tuottamaan asiakkailleen laadukkaita, lyhyitä painoksia myös koviin kansiin. Lisäksi painotalo pystyy tarjoamaan loppuunmyydyistä tuotteista pieniä täsmäpainoksia.

Valinta tuotetietojen perusteella

Bookwellin tavoitteena on, että konekannan digitalisoituessa prosessit virtaviivaistuvat ja hallinnollisen työn määrä tilausta kohden vähenee.

”Päätösten taustalta löytyy nykyään aina tehokkuuden ja tuottavuuden kasvattaminen,” Breitenstein toteaa.

Koneen nopeassa käyttöönotossa ja hyödyntämisessä oleellisinta on operaattorin käyttöjärjestelmän oppiminen ja sujuva käyttäminen. Näin ollen tehokas käyttökoulutus on avainasemassa.

”Olemme olleet erittäin tyytyväisiä tapaan, jolla Xerox on auttanut ja palvellut meitä, kun olemme tarvinneet vastauksia joko koneen teknisiin kysymyksiin tai uusien mahdollisuuksien suunnitteluun. Asiakaspalvelu on ollut hyvää ja palvelu erityisen nopeaa. Nykypäivänä ei tule kuulonkaan, että kone seisoisi päivän tai kaksi esimerkiksi varaosan puuttumisen vuoksi”, summaa Breitenstein.

Painoalalla kilpailu on äärimmäisen kovaa ja siksi liiketoiminnan sekä hankintojen suunnitelmallisuus on tärkeää yrityksen menestymiseksi. Alan tekninen murros ja siirtyminen digitaaliseen painamiseen kiihtyvät jatkuvasti.

”iGen4 - painokoneella on mahdollista ajaa arkkidigipainokoneiden suurinta painopinta-alaa . Lisäksi iGen4 lisää tuottavuutta parempien prepress- ja viimeistelymahdollisuuksien kautta”, kertoo Xeroxin Sales Manager, Janne Tilli.

Bookwell aikoo Pohjoismaiden suurimpana kirjapainona pysytellä kehityksen eturintamassa ja kilpailukykyisenä myös tulevaisuudessa.

”Lisäinvestointeja on varmasti tulossa”, Breitenstein uskoo.

Janne Tilli, Sales Manager  Xerox Oy, puh. 040 5869 210, janne.tilli@xerox.com

Magnus Breitenstein, toimitusjohtaja Bookwell Oy, puh. 040 558 1036, magnus.breitenstein@bookwell.fi

Xerox

Xerox tarjoaa tuotteita toimistoille ja graafiseen teollisuuteen sekä konsultointia ja ratkaisuja dokumenttien hallintaan ja ulkoistukseen. Xeroxin helmikuussa 2010 ostama ACS-yhtiö laajensi yrityksen tarjontaa lisäksi liiketoimintaprosessien ja IT-ratkaisujen ulkoistamispalveluihin, joita tarjotaan yrityksille ja julkishallinnon organisaatioille ympäri maailman. Xeroxin 136 000 työntekijää palvelevat asiakkaita yli 160 maassa. Xerox Europella on tuotanto- ja logistiikkatoimintoja Irlannissa, Isossa-Britanniassa ja Alankomaissa. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa. Xerox Oy markkinoi Suomessa Xeroxin tuotteita, ratkaisuja ja palveluita sekä niihin liittyviä tarvikkeita ja ohjelmistoja.

Lisätietoja Xeroxista saat osoitteesta www.xerox.fi

XEROX®, XEROX and Design® are trademarks of Xerox Corporation in the United States and/or other countries.

Prices, features, specifications, capabilities, appearance and availability of Xerox products and services are subject to change without notice.

Bookwell

Bookwell tuottaa ja markkinoi laadukkaita kirjapainopalveluita sekä kotimaahan että vientiin. Vuonna 2010 yhtiön Porvoossa, Juvalla ja Jyväskylässä sijaitsevissa tuotantoyksiköissä painettiin yli 16 miljoonaa kirjaa. Yhtiön liikevaihto oli noin 29 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa työskenteli keskimäärin 270 henkilöä.

Monivärilinja ja sitomo toimivat Porvoossa, yksivärilinja Juvalla ja näiden lisäksi Bookwellilla on digipaino, joka sijaitsee Jyväskylässä. Monipuolinen sitomo tarjoaa lukuisia eri vaihtoehtoja vaativillekin töille ja digipainaminen tarjoaa kustannustehokkaan vaihtoehdon myös pienille painoksille. Kirjapaino Bookwell Oy on osa Sanomaa, Pohjoismaiden johtavaa mediakonsernia.