Cisco valitsi Xeroxin globaaliksi tulostuksenhallintapalveluiden kumppanikseen

22.8.2011- Xerox toimittaa Ciscolle tulostuksenhallintapalvelut yli 460 toimipaikkaan ympäri maailman.  Lisäksi sopimus sisältää liikkuville työntekijöille suunnatut tulostusratkaisut toimisto- ja mobiililaitteisiin.

Sopimus kattaa Ciscon Euroopan toimipisteet Itävallassa, Belgiassa, Ranskassa, Saksassa, Kreikassa, Italiassa, Hollannissa, Pohjoismaissa, Portugalissa, Espanjassa, Sveitsissä, Iso-Britanniassa sekä Irlannissa.

Xerox toimittaa Ciscon työntekijöille kustannustehokkaammat ratkaisut asiakirjojen tuottamiseen ja hallintaan osana uutta tulostuksenhallintapalveluiden (MPS) strategiaa. Palvelut parantavat Ciscon tulostusympäristön tehokkuutta jopa 20 prosentilla. Xeroxin Enterprise Print Services (EPS) -alusta tukee pilveen perustuvaa mobiilitulostamisen ratkaisua ja mahdollistaa tulostamisen laitteesta, paikasta tai ajasta riippumatta ilman erillisten sovellusten lataamista, tulostimien etsintää tai tietokoneiden uudelleenkäynnistämistä.

”Xerox tuottaa meille tulostuspalvelut, jotka toimivat samalla tapaa kuin työntekijämme. He eivät istu koko työpäivää samassa paikassa ja käytä samoja työvälineitä ja tulostimia. Meidän tehtävämme on kuitenkin taata heille yhtä vaivattomat tulostusratkaisut kuin oman pöydän ääressä”, kertoo Sheila Jordan, vice president, Communication and Collaboration, IT, Cisco.

”Uusi tulostusympäristö helpottaa työntekijöitämme tekemään kustannustehokkaampia ja ympäristöystävällisempiä tulostusvalintoja. Lisäksi se mahdollistaa asiakirjojen tulostamiseen silloinkin, kun he lovat liikkeellä.”

Saavuttaakseen yhtiön tavoitteet sekä tehokkuudessa että kulukontrollissa, Cisco ottaa käyttöönsä myös Xeroxin tulostuksenhallintatyökalun. Se nostaa tietokoneen ruudulle automaattisesti hintaan, energiatehokkuuteen tai värinkulutukseen perustuvia suosituksia.

Ciscon tulostuksenhallintastrategian kärkipäässä on myös tietoturva, sillä monet asiakirjat sisältävät arkaluonteista talous- tai liiketoimintatietoa. Luottamuksellisten asiakirjojen turvaamiseksi työntekijät käyttävät henkilökorttejaan tulosteiden vapauttamiseksi tulostimista.

”Ratkaisut edustavat tulevaisuuden tulostuspalveluita, sillä ne yhdistävät tulostuksenhallinnan ja pilvipalvelut yhtiön jo olemassa olevaan infrastruktuuriin. Lisäksi ne tukevat useita eri toimipisteitä ja mobiiliteknologioita”, kertoo Stephen Cronin, president, Global Document Outsourcing, Xerox.

”Ciscon työntekijät voivat keskittyä oleellisimpaan eli työskentelyyn. Me varmistamme, että heiltä kuluu entistä vähemmän aikaa tulostamiseen liittyviin tehtäviin. Lisäksi me poistamme etätyöhön liittyvät tulostusongelmat.”

Tutkimusyhtiö Gartner Inc. sijoitti Xeroxin tulostuksenhallintapalveluiden johtajien neljännekseen vuoden 2010 Magic Quandrant raportissaan. IDC nimesi analyysissaan Xeroxin johtavaksi tulostuspalveluiden ulkoistuksien sekä asiakirjahallintapalveluiden tarjoajaksi. Lisäksi Xerox nimettiin tulostuksenhallintapalvelluiden markkinajohtajaksi Quocircan vuoden 2010 eurooppalaisten toimittajien vertailussa

Ilpo Ahokas, johtaja, Xerox Oy, puh. 040 586 9272, ilpo.ahokas@xerox.com

Xerox

Xerox tarjoaa tuotteita toimistoille ja graafiseen teollisuuteen sekä konsultointia ja ratkaisuja dokumenttien hallintaan ja ulkoistukseen. Xeroxin helmikuussa 2010 ostama ACS-yhtiö laajensi yrityksen tarjontaa lisäksi liiketoimintaprosessien ja IT-ratkaisujen ulkoistamispalveluihin, joita tarjotaan yrityksille ja julkishallinnon organisaatioille ympäri maailman. Xeroxin 136 000 työntekijää palvelevat asiakkaita yli 160 maassa. Xerox Europella on tuotanto- ja logistiikkatoimintoja Irlannissa, Isossa-Britanniassa ja Alankomaissa. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa. Xerox Oy markkinoi Suomessa Xeroxin tuotteita, ratkaisuja ja palveluita sekä niihin liittyviä tarvikkeita ja ohjelmistoja.

Lisätietoja Xeroxista saat osoitteesta www.xerox.fi

XEROX®, XEROX and Design® are trademarks of Xerox Corporation in the United States and/or other countries.

Prices, features, specifications, capabilities, appearance and availability of Xerox products and services are subject to change without notice.