Coca-Cola lightin muotiyhteistyö saa jatkoa – nyt vuorossa Manolo Blahnik

Coca-Cola lightin ja maailmankuulun muoti- ja kenkäsuunnittelija Manolo Blahnikin yhteistyö on jatkoa Coca-Cola lightin yhteistyölle muotimaailman kuumien nimien kanssa. Muun muassa Sinkkuelämää-sarjan huikeista koroista tuttu kenkävelho on suunnitellut tyylikkään ja hauskan 1,5 desilitran Coca-Cola light -tölkin, jota koristaa Manolo Blahnikin käsin piirtämä luonnos naisellisista korkokengistä. Yhteistyö huipentuu Suomessa Taideteollisen korkeakoulun kevätnäytökseen, jossa tuomaristo, jossa istuu muun muassa Anne Kukkohovi, palkitsee valitsemansa suunnittelijan Manolo Blahnikin kenkäparilla.

Coca-Cola lightin muotiyhteistyöllä on pitkät juuret, ja Suomessa Coca-Cola light muistetaan parin vuoden takaisesta yhteistyöstä IVANAhelsingin kanssa, jonka myötä Coca-Cola light -pullot pukeutuivat hurmaavaan IVANAn bambikuosiin. Euroopassa yhteistyötä on aiemmin tehty mm. Roberto Cavallin, Patricia Fieldin ja Natalia Rykielin kanssa. Manolo Blahnikin suunnittelemaa tyylikästä tölkkiä tullaan jakamaan rajoitetusti erilaisissa muotiin liittyvissä tilaisuuksissa Suomessa tämän kevään ja kesän aikana. Vähittäiskaupoissa Blahnikiin puettua tuotetta ei ole saatavilla. TaiK:n kevätnäytöksessä yksi suunnittelija voittaa Manolo-kenkäparin Yhteistyön myötä Coca-Cola light palkitsee Taideteollisen korkeakoulun vaatetussuunnittelun ja pukutaiteen opiskelijoiden tapahtumaksi muodostuneessa kevätmuotinäytöksessä 26.5.2010 yhden ansioituneen suunnittelijan Manolo Blahnikin kengillä, jotka suunnittelija saa itse valita kevään uutuuksien joukosta. Tuomariston jäsen, Suomen Huippumalli Haussa -kisan juontaja ja tuomari, itsekin entinen huippumalli Anne Kukkohovi kuvailee ylellistä palkintoa seuraavasti: – Jokainen nainen, joka on koskaan astunut korkokenkiin, tietää sen huiman eron, minkä hyvät korot saavat aikaan. Askeleesta tulee naisellinen, ryhdistä uljas, kannettava asu saa viimeistellyn fiiliksen. Itse käytän korkoja lähes aina, koska asu kuin asu näyttää paremmalta koroilla kannettuna. On äärimmäisen tärkeää että koroilla voi tosissaan olla ja kävellä, siksi laatu ja lesti ovat kenkää ostettaessa avainasemassa. Itse omistan Manolot, joiden korot ovat niin korkeat, että jo katseleminen huimaa. Mutta lesti on niin loistava, että niillä pystyy kipittelemään huoletta koko pitkän päivän. Tämä on palkinto, joka melkein tekisi mieli pihistää omaan kaappiin! Coca-Cola light innoissaan yhteistyöstä – Yhteistyö Manolo Blahnikin kaltaisen muotilegendan kanssa on meille suuri kunnia. Manolo Blahnikin kengät huokuvat ylellistä huippusuunnittelua ja tuovat luksusta naisen elämään, minkä vuoksi yhteistyö on luontevaa Coca-Cola lightille, joka sopii nykyaikaisille, itseensä uskoville ja persoonallisille naisille, jotka voivat ilmaista itseään muun muassa muodin avulla. Coca-Cola lightia nauttivista kuluttajista kaksi kolmasosaa on 24–40-vuotiaita naisia, joten yhteistyö Manolo Blahnikin kanssa on omiaan vahvistamaan Coca-Cola lightin brändiä, luonnehtii Maija Mäkirinne Coca-Cola Finland Oy:stä. Taideteollisen korkeakoulun kevätnäytöksen Coca-Colan light -tuomaristossa istuvat Anne Kukkohovi, liiketoimintapäällikkö Maija Mäkirinne Coca-Cola Finland Oy:sta, viestintäpäällikkö Théa Natri Coca-Cola Finland Oy:sta ja toimitusjohtaja Tiina Veijonen Irokeesi Oy:sta. Coca-Cola light -tytöt tulevat lähipäivinä toimituksiinne maistattamaan Coca-Cola lightia tyylikkäistä Manolo Blahnik -tölkeistä!

Avainsanat: