Coca-Cola vahvistaa tuotepersonointiaan arpomalla kaksi Audi A1 -autoa K-ruokakaupoissa

Suomen vahvimpiin brändeihin kuuluvat Coca-Cola Light ja  Coca-Cola Zero yhdistävät voimansa syksyn kuluttajakampanjassa.  Kampanjan tarkoituksena on personoida Coca-Colan tuotteita entistä vahvemmin ja auttaa kuluttajaa löytämään oma juomasuosikkinsa. ”Oletko Coca-Cola light vai Coca-Cola zero?”
-kampanja arpoo kaksi Audi A1:tä osallistuneiden juomamieltymysten mukaisesti.

Tämän päivän kuluttaja haluaa ilmentää omaa persoonaansa lähestulkoon kaikissa valinnoissaan. Arvot ja mieltymykset ohjaavat toimintaa niin ruokakaupan, auton kuin suosikkijuomankin valinnassa tai valitsematta jättämisessä. ”Oletko Coca-Cola light vai Cola-Cola zero” -kampanja näkyy K-ruokakaupoissa 1.11.–1.12.2010.  Oman juomamieltymyksensä mukaan kuluttaja pääsee osallistumaan tyylinsä mukaisen tuliterän Audi A1 -auton arvontaan.

– Kaikilla Coca-Cola -juomaperheen juomilla on erilainen kuluttajien ydinkohderyhmänsä. Tästä johtuen myös niiden mainonta ja olemus erottuvat toisistaan ja ne vetoavat erilaisiin kuluttajiin. Kokemuksemme muista maista vahvistaa näkemystämme siitä, että nämä juomat erottuvat selkeästi toisistaan ja kullakin oma uskollinen kuluttajakuntansa, kertoo Coca-Cola Finlandin Business Manager Maija Mäkirinne.

Coca-Cola tutkii säännöllisesti suomalaisten makumieltymyksiä, vaikka Coca-Cola, Coca-Cola zero ja Coca-Cola light ovatkin erittäin rakastettuja juomia sellaisenaan. Jokaisella Coca-Cola-tuoteperheen tuotteella on selvä oma arvolupauksensa. Esimerkiksi Coca-Cola zero eroaa paitsi maultaan, myös persoonaltaan muista vastaavista juomista. Juomassa maistuu aito Coca-Cola, vaikka se onkin täysin sokeriton. Kuluttajatutkimuksien mukaan vuonna 2006 markkinoille tullut Coca-Cola zero on ollut tervetullut uutuus kevytkolasegmenttiin. Erityisen hyvänä Coca-Cola zeroa pitävät ne, jotka eivät vielä ole löytäneet omaa kevytsuosikkiaan.

Coca-Cola Finland Oy, Business Manager Maija Mäkirinne, puh.  044–5159114, mmakirinne@eur.ko.com, www.coca-cola.fi.