Drupa 2012 oli vasta alkua alan uudelle kehitykselle

18.6.2012 – Toukokuun drupa-tapahtumassa Xeroxin standilla vieraili yli 100 000 vierailijaa.  Xerox näkee drupan olevan vain uusi alku alan kehitykselle. Jatkossa Xerox tulee edelleen panostamaan asiakassuhteiden vahvistamiseen sekä uusien teknologioiden ja palveluiden kehittämiseen. Näiden avulla tulostaminen nousee uudelle tasolle.

Drupassa nähtyjen digitaalisten ratkaisujen, palveluiden sekä liiketoiminnan konsultoinnin työkalujen lisäksi Xerox:

- Myi yli 300 digitaalista laitetta, työnkulun ja viimeistelyn ratkaisuja sisältäen Xerox CiPress ® 500 Production muistesuihkulaitteen, uuden IGen ™150 Press- painokoneen, Colour 1000 Press –painokoneen sekä Xeroxin 700-sarjan painokoneita.

- Ylitti asetetut tavoitteet sekä myynnillisesti että sopimusten laadun perusteella.

- Sai yli 14 000 lisätietopyyntöä koskien Xeroxin eri ratkaisuja. Määrä oli kaksinkertainen tavoitteisiin nähden.

- Oli mukana yli 4500 sosiaalisen median keskustelussa sekä Twitterissä että Facebookissa.

Drupa miellytti kävijöitä

Messuilla vierailleet Xeroxin asiakkaat olivat tyytyväisiä messujen tarjontaan.

”Messut antoivat hyvän kokonaiskuvan laite- ja ohjelmistopuolen nykykehityksestä. Tämä olikin meille messujen tärkein tavoite tulevia investointeja ajatellen. Digitaalisuus oli messuilla entistä vahvemmin läsnä”, kertoo painotalo Libriksen toimitusjohtaja Pekka Syvälahti.

”Kaiken kaikkiaan tunnelma oli innostava. Tuotantolaitteet kehittyvät niin nopealla temmolla, että painojen on välttämätöntä seurata tiiviisti tekniikan kehitystä”, Syvälahti jatkaa.

Drupassa heijastui osallistujien vahva usko tulevaisuuteen. Printillä uskotaan tulevaisuudessakin olevan erinomainen mahdollisuus uusien laitteiden ja ohjelmistojen tuodessa painotaloille uudentyyppisiä liiketoimintamahdollisuuksia.

”Digipainaminen kehittyy koko ajan kattamaan yhä isompia formaatteja. Digitaalinen suurformaattitulostus on yhä nopeampaa ja laadukkaampaa. Värikustannukset ovat vielä kovat, mutta kehitys tuonee ratkaisuja myös siihen”, uskoo Lönnbergin toimitusjohtaja Jarkko Viheriävaara.

Toimialan yritysten haasteet ja mahdollisuudet vaativat uudentyyppistä osaamista muun muassa tietotekniikan alueella, mutta myös myynnissä ja yritysten johdossa.

”Kaikki ovat varmasti jo riittävästi surkutelleet laskevia volyymejä. Alalla on kuitenkin erittäin paljon potentiaalia täysin uudenkaltaisien palveluiden ja liiketoimintamalljen hyödyntämiseksi. Tämä nähtiin selvästi myös drupassa”, Viheriävaara summaa.

CW Nimeyer Druck hankki drupassa Xeroxin CiPress 500 laitteen tuottaakseen yksilöllisiä lehtiä, suoramarkkinointimateriaaleja sekä katalogeja. Kauppa herätti tapahtumassa suurta kiinnostusta.

”Cipress tulostaa samoille materiaalialustoille kuin offset-laitteet. Näin ollen meillä ei enää ole tarvetta käyttää kalliita päällystettyjä painomateriaaleja”, kertoo Joachim Glowalla, Director, CW Niemeyer Druck.

Xeroxin virtuaalinen drupa-tapahtuman show on nyt kaikien katsottavissa. Se tarjoaa useita erilaisia videoita, jotka esittelevät messujen tärkeimpiä tapahtumia, kuten teknologiajulkistuksia ja asiakkaiden kertomuksia.

Xerox Oy

Xerox Oy on osa Xerox Corporatiota, joka on maailman johtava liiketoimintaprosessien ja dokumenttien hallinnan ratkaisuja tarjoava yhtiö. Yhtiön liikevaihto vuonna 2011 oli noin 23 miljardia dollaria. Xeroxin tarjoamat teknologiat, asiantuntemus sekä palvelut tuovat kaikenkokoisille yrityksille keinon tehostaa ja yksinkertaistaa toimintojaan sekä mahdollisuuden keskittyä omaan liiketoimintaansa. Xerox Corporationin pääkonttori sijaitsee Yhdysvaltojen Norwalkissa. Xerox tarjoaa ratkaisuja liiketoimintaprosessien ulkoistuksiin ja asiakkuuksien hallintaan sekä yksityiselle että julkiselle sektorille

maailmanlaajuisesti. Lisäksi yhtiö tarjoaa markkinoiden johtavia asiakirjateknologioita,palveluita, ohjelmistoja sekä tarvikkeita graafisen alan ja toimistotulostamisen tarpeisiin.Xeroxin 136 000 työntekijää palvelevat asiakkaita yli 160 maassa. Xerox Europella on tuotanto- ja logistiikkatoimintoja Irlannissa, Isossa-Britanniassa ja Alankomaissa. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa. Xerox Oy markkinoi Suomessa Xeroxin tuotteita, ratkaisuja ja palveluita sekä niihin liittyviä tarvikkeita ja ohjelmistoja.

Lisätietoja Xeroxista saat osoitteesta www.xerox.fi

XEROX®, XEROX and Design® are trademarks of Xerox Corporation in the United States and/or other countries.