Edustajanne on tervetullut Suomen ensimmäisen Coca-Cola pop-up-baarin avajaisiin Turkuun keskiviikkona 1.6.2011 klo 19.00

Keskiviikkona 1.kesäkuuta 50-lukuhenkisen baarin ovet avataan kutsuvieraille ensimmäisen kerran.

Tilaisuudessa julkistetaan turkulainen kulttuurikohde, jolle lahjoitetaan baarissa myytävien Coca-Cola-retropullojen koko tuotto. Ensimmäisen lahjoituksen tälle kohteelle tekee tunnettu turkulainen ostamalla pulloista ensimmäisen.

Illan isäntinä toimivat Maija Mäkirinne Suomen Coca-Colalta, Turun kaupunginhallituksen puheenjohtaja Minna Arve sekä tilaisuudessa julkistettavan hyväntekeväisyyskohteen edustaja.

Coca-Cola Pop-up sijaitsee Element-muotiliikkeen tiloissa osoitteessa Linnankatu 10.

Tilaisuus päättyy klo 22.00.

Tilaisuudessa on tarjolla teemanmukaista syötävää ja juotavaa.

Tervetuloa!

Alla lisätietoa pop-up-baarista tai:

Maija Mäkirinne, Coca-Cola Suomi

M: +358 445 159 114

S: mmakirinne@eur.ko.com

125-vuotias kiittää suomalaisia

Coca-Cola avaa pop-up-retrobaarin Turkuun

Coca-Colan pop-up-baari avataan keskiviikkona 1.6. keskeiselle paikalle Linnankatu 10:een Turkuun. 50-luvun retrotyyliin sisustettu baari on ensimmäinen laatuaan Suomessa. Se on osa Coca-Colan 125. juhlavuoden toimenpiteitä ja pystytetty kiittämään kuluttajia menneistä vuosikymmenistä. Heinäkuun alkuun saakka jokainen vieras saa baarista ilmaisen Coca-Cola-tölkin, minkä lisäksi baarissa myydään harvinaisia Coca-Cola-erikoispulloja. Pullojen tuotto lahjoitetaan lyhentämättömänä turkulaisen kulttuurikohteen hyväksi baarin sulkiessa ovensa heinäkuun alussa.

Pop-up tarkoittaa sanamukaisesti ponnahdusta ja esiin pulpahtamista. Pop-up-baari on kansainvälinen käsite ja tarkoittaa yllätykselliseen paikkaan nousevaa, väliaikaisesti toimivaa liikettä. Coca-Cola pop-up on rakennettu Element-muotiliikkeeseen, joka sijaitsee keskeisellä ostosalueella Turussa.  Lauantaihin 2.7.2011 asti liikkeessä voi vaateostosten lomassa – tai muuten vain – tulla aikamatkalle 50-luvun soodabaaritunnelmaan; istahtaa hetkeksi vanhanajan Coca-Cola-baarituolille ja ihailla vuosisadan takaisia Coca-Cola-mainoskuvia.

Retrobaari on osa Coca-Colan 125-vuotisjuhlien ohjelmaa ja samalla kiitos suomalaisille menneistä vuosikymmenistä. Juhlan kunniaksi sankari lahjoittaa jokaiselle baarissa vierailevalle ilmaisen Coca-Cola-tölkin. Pop-up-baarin erikoisuus on juhlavuoden kunniaksi valmistettu 50-luvulta tuttu lasinen 250 ml:n Coca-Cola-pullo, joita baarissa myydään yhden euron hintaan.  Pullojen myynnin tuotto lahjoitetaan lyhentämättömänä turkulaiseen kohteeseen, joka julkistetaan baarin avajaistilaisuudessa 1.6.

– Päätimme perustaa juhlavuoden pop-up-baarin juuri Turkuun, sillä se Euroopan kulttuuripääkaupunkina houkuttelee varmasti runsaasti kesämatkalaisia, kertoo Coca-Colan Suomen brändivastaava Maija Mäkirinne. Tällainen baari on mahdollista perustaa vain yhteen kaupunkiin, ja uskomme tänä kesänä tavoittavamme Turussa laajasti suomalaisia eri puolilta maata.

Coca-Cola juhlii 125-vuotissyntymäpäiviään lukuisin eri tavoin, mutta retrobaari on niistä varmasti yllättävin ja erottuvin. Pop-up-baari näkyy kadulle jo Element-liikkeen ikkunoissa. Sisällä Elementin merkkivaatevalikoima on tuttuun tapaan hyvin esillä, vaikka sisätilojen ilme on muuten täysin muuttunut.

– Meistä on hienoa, että 125-vuotias kansainvälisesti menestynyt brändi halusi juhlistaa syntymäpäiviään juuri Turussa ja juuri meidän tiloissamme, sanoo Elementin omistaja Stefan Grönlund. Element on turkulaisten ja myös monien ulkopaikkakuntalaisten hyvin tuntema muotiliike ja luulen monien asiakkaidemme yllättyvän positiivisesti tästä innovatiivisesta yhteistyöstä. Samalla toivon, että vieraat innostuvat tukemaan turkulaista kulttuurikohdetta ostamalla Coca-Cola-erikoispullon.

Coca-Cola on 125-vuotias virvoitusjuoma ja maailman arvokkain tuotemerkki. Se rantautui Suomeen Helsingin kesäolympialaisten aikaan vuonna 1952, jolloin juomaa myytiin 250 ml:n muodokkaissa lasipulloissa. Juhlavuoden kunniaksi Coca-Cola on valmistanut erikoiserän kirkkaita 250 ml:n historiapulloja.

Element on Linnankatu 10:ssä Turussa toimiva suosittu muotiliike, jonka valikoimista löytyy niin suomalaisten suunnittelijoiden kuin kansainvälisten merkkitalojen vaatteita.

Hankkeesta vastaa promootiotoimisto Irokeesi.

Avainsanat: