EMC Celerran uudet ominaisuudet puolittavat VMware-ympäristön tarvitseman tallennustilan

Maailman johtava tietoinfrastruktuuriratkaisujen toimittaja EMC on julkistanut uuden toiminnallisuuden virtualisoituihin VMware-ympäristöihin. EMC Celerra -tallennusratkaisun uudet ominaisuudet lisäävät virtuaalisen tallennuksen tehokuutta, automatisointia ja hallittavuutta. Nykyisille EMC Celerra -asiakkaille ilmaisen ohjelmiston avulla käyttäjä voi esimerkiksi vähentää virtuaalikoneiden tallennuskapasiteetin tarvetta 50 prosentilla.

Uusi EMC Celerra Plug-In -ohjelmisto auttaa VMware-ympäristön ylläpitäjää tallennuskapasiteetin jakamisessa ja hallinnassa. VMware vCenter -konsoliin yhdistetty ohjelmisto mahdollistaa esimerkiksi snapshot-kuvien tekemisen ja virtuaalikoneiden kloonaamisen 2-3 kertaa aiempia ratkaisuja nopeammin Celerra-tallennusjärjestelmässä. Ohjelmiston avulla virtualisoitujen ympäristöjen tallennuskapasiteetin tarve vähenee jopa 50 prosentilla, sillä ohjelmisto hyödyntää virtualisoitua tallennuskapasiteetin jakamista sekä tiedon deduplikointia. ” Nyt julkistettu Celerra-ohjelmisto ratkaisee monia virtualisoituihin ympäristöihin liittyviä käytännön tiedonhallinnan haasteita. Sen avulla tallennuskapasiteetin tarve pienenee, virtuaalikoneiden kloonaaminen nopeutuu ja häiriötilanteista palautuminen automatisoituu. Samalla virtualisoidun ympäristön hallinta tulee helpommaksi”, sanoo teknologiajohtaja Jussi Lehtinen Suomen EMC:ltä. Ohjelmiston ainutlaatuinen piirre on sen häiriötilanteiden hallinnassa. Ohjelmiston myötä EMC laajentaa häiriötilanteiden hallintaa NFS-tiedostojärjestelmiin. Yhdistämällä EMC Failback Plug-in for VMware vCenter Server -ohjelmiston VMware vCenter Site Recovery Manager -ohjelmistoon, asiakkaan liiketoiminnan jatkuvuus turvataan varmasti ja edullisesti VMware-ympäristöissä. Häiriötilanteissa ohjelmisto automatisoi tuotannon siirtymisen varajärjestelmälle ja paluun ensisijaiseen tuotantojärjestelmään. EMC Celerra Plug-In for VMware Environments ja sitä tukevat ohjelmistot tallennuskapasiteetin jakamiseen, kloonaamiseen, kompressointiin, palautuksiin ja replikointiin ovat saatavilla EMC Celerra -asiakkaille nykyisten ylläpitosopimusten puitteista. Ohjelmisto ja sen lisäominaisuudet ovat ladattavissa EMC:ltä, Delliltä ja muilta valtuutetuilta kumppaneilta. Lisätietoja: EMC Computer-Systems Oy, teknologiajohtaja Jussi Lehtinen, puh. 040 848 8099, Lehtinen_Jussi@emc.com Lisätietoja EMC:stä EMC Computer-Systems Oy:n emoyhtiö EMC Corporation (NYSE: EMC) on maailman johtava tietoinfrastruktuuriin keskittynyt teknologia- ja ratkaisutoimittaja. Yhtiön tuotteet ja palvelut auttavat organisaatioita muuttamaan toimintaansa ja hyödyntämään tietopääomaansa. EMC:n liikevaihto vuonna 2009 oli 14 miljardia dollaria. www.emc.fi