EMC julkisti tilikauden 2009 tuloksen ja ennustaa vahvaa kasvua tilikaudelle 2010

Maailman johtava tietoinfrastruktuuriratkaisujen toimittaja EMC on julkistanut vuoden 2009 viimeisen neljänneksen sekä koko tilikauden 2009 tuloksensa. Yhtiö teki uuden ennätyksen viimeisen vuosineljänneksen liikevaihdossaan. EMC ennustaa kasvavansa tilikaudella 2010 noin kolme kertaa it-markkinaa nopeammin. EMC:n tilikauden 2009 viimeisen neljänneksen liikevaihto oli 4,1 miljardia dollaria, mikä on 17 prosenttia enemmän, kuin kolmannella neljänneksellä, ja 100 miljoonaa dollaria enemmän, kuin EMC ennusti. Viimeisen neljänneksen liikevoitto kasvoi vuoden takaisesta 58 prosentilla 426,5 miljoonaan dollariin. Osakekohtainen tulos oli 0,20 dollaria, mikä on 54 prosenttia enemmän, kuin vuotta aiemmin. EMC:n tilikauden 2009 liikevaihto oli 14,0 miljardia dollaria (2008: 14,88 miljardia dollaria). Kuluneen tilikauden liikevoitto oli 1,1 miljardia dollaria (2008: 1,35 miljardia dollaria). ”Olemme taantumasta huolimatta investoineet aggressiivisesti teknologiaan ja strategisiin kumppanuuksiin sekä tiukentaneet operatiivisten kulujen seurantaa”, kertoo EMC:n pääjohtaja Joe Tucci. ”EMC on tämän ansiosta taloudellisesti vahvempi kuin koskaan. Tärkein päämäärämme on auttaa asiakkaita rakentamaan uuden sukupolven virtualisoituja datakeskuksia ja tukea organisaatioita matkalla kohti yksityisiä pilvipalveluita.” ”EMC on hyvässä iskussa myös Suomessa”, sanoo maajohtaja Lauri Wuorenheimo Suomen EMC:ltä. ”Taantumasta huolimatta onnistuimme jälleen kasvattamaan Suomen yksikön liikevaihtoa ja asiakaspintaa. Liiketoiminta-alueista virtualisointi, täysin automaattinen tiedon elinkaaren hallinta, jatkuva tiedon suojaus sekä de-duplikointi varmistusten tehostajana ovat suurimmat kasvun tuojat.” EMC ilmoitti tavoittelevansa alkavalla tilikaudella 14 prosentin kasvua liikevaihtoon, kun it-alan kasvu on keskimäärin 3–5 prosenttia. Tulostiedote on kokonaisuudessaan luettavissa osoitteessa: http://www.emc.com/about/news/press/2010/20100126-earnings.htm Lisätietoja: EMC Computer-Systems Oy, maajohtaja Lauri Wuorenheimo, puh. 0400 637 377, wuorenheimo_lauri@emc.com Lisätietoja EMC:stä EMC Computer-Systems Oy:n emoyhtiö EMC Corporation (NYSE: EMC) on maailman johtava tietoinfrastruktuuriin keskittynyt teknologia- ja ratkaisutoimittaja. Yhtiön tuotteet ja palvelut auttavat organisaatioita muuttamaan toimintaansa ja hyödyntämään tietopääomaansa. EMC:n liikevaihto vuonna 2009 oli 14 miljardia dollaria. www.emc.fi