EMC laajentaa tietoturvaratkaisujaan yrityskaupalla

Maailman johtava tietoinfrastruktuuriratkaisujen toimittaja EMC ostaa yhdysvaltalaisen Archer Technologies -tietoturvayhtiön. Nopeasti kasvanut Archer toimittaa ohjelmistoja, jotka tukevat yritysten hyvää hallintotapaa, riskienhallintaa ja toiminnan säännöstenmukaisuutta. Yrityskauppa viimeistellään vuoden 2010 ensimmäisellä neljänneksellä. Kaupalla ei odoteta olevan merkittävää vaikutusta EMC:n vuoden 2010 liikevaihtoon tai osakekohtaiseen tulokseen. Kun Archerin ohjelmistoratkaisut yhdistetään EMC:n tietoturvadivisioonan RSA:n ratkaisuihin, EMC:n asiakkailla on entistä paremmat mahdollisuudet nähdä ja hallita riskejä läpi it-infrastruktuurin. Archer tarjoaa automatisoituja ja integroituja ohjelmistoratkaisuja, joiden avulla yritykset voivat hallita sovittuja konsernitason toimintamalleja, analysoida ja hallita liiketoimintaan liittyviä riskejä sekä osoittaa, että yrityksen toiminta on annettujen ohjeiden ja viranomaisvaatimusten mukaista. Archerilla on useita valmiita ohjelmistoratkaisuja, jotka on mahdollista hankkia joko lisenssillä tai SaaS-palveluna. ”Perinteinen tietoturvan hallinta keskittyy pääasiassa teknologiakysymyksiin, mutta asiakkaidemme mukaan todelliset haasteet ovat annettujen ohjeiden hallinnassa, seurannassa ja säännöstenmukaisuudessa”, sanoo EMC:n tietoturvadivisioonan RSA:n pääjohtaja Art Coviello. Alkuperäinen englanninkielinen tiedote luettavissa osoitteessa: http://www.emc.com/about/news/press/2010/20100104-01.htm Lisätietoja: EMC Computer-Systems Oy, maajohtaja Lauri Wuorenheimo, puh. 0400 637 377, wuorenheimo_lauri@emc.com Lisätietoja EMC:stä EMC Computer-Systems Oy:n emoyhtiö EMC Corporation (NYSE: EMC) on maailman johtava tietoinfrastruktuuriin keskittynyt teknologia- ja ratkaisutoimittaja. Yhtiön tuotteet ja palvelut auttavat organisaatioita muuttamaan toimintaansa ja hyödyntämään tietopääomaansa. EMC:n liikevaihto vuonna 2008 oli 14,88 miljardia dollaria. www.emc.fi