EMC:n, Ciscon  ja VMwaren uudistunut Vblock™ tuo merkittäviä säästöjä virtualisoituihin SAP-ympäristöihin

- ja mahdollistaa entistä tehokkaamman työasemavirtualisoinnin

EMC:n, Ciscon ja VMwaren yhteinen virtualisointiyhteenliittymä VCE (Virtual Computing Environment) on tuonut markkinoilla Vblock-alustalle suunnitellut Vmware View ja SAP -ratkaisut. Nyt julkistetut ratkaisut ovat tiukan ennakkotestauksen läpikäyneitä sovelluksia, jotka on suunniteltu toimimaan Vblock-alustalla. VCE:llä on tällä hetkellä 29 maassa yli 100 kumppania, jotka tarjoavat Vblock-ratkaisuja jatkuvasti kasvavalle kansainväliselle asiakaskunnalle.

Molempien julkistusten myötä asiakkaat voivat käyttää virtuaaliympäristöjään entistä joustavammin ja tehokkaammin, kun konesaliympäristössä tänä päivänä eniten aikaa ja rahaa vieviä suunnittelu- ja testausprosesseja voidaan karsia.

SAP-ympäristöihin kehitetyn ratkaisun avulla SAP-sovellukset voidaan siirtää virtuaaliseen  Vblock-ympäristöön helpommin, ja näin järjestelmälaajennukset ja -muutokset saadaan toimimaan entistä tehokkaammin. Vblockin SAP-ratkaisun kokonaiskustannuksia selvittäneen tutkimuksen mukaan asiakkaat voivat saavuttaa jopa 19 - 26 prosentin säästöt laitteisiin, ohjelmistoihin ja ylläpitoon liittyvissä kustannuksissaan.

Työasemavirtualisoinnin vauhdittamiseen luotu VMware View 4.5 -Vblock-ratkaisu vastaa myös asiakkaiden tietoturva- ja yhteensopivuusvaatimuksiin. Ratkaisua käyttävät asiakkaat voivat yksinkertaisest skaalata virtuaalityöpöytänsä tehokkaasti ja kilpailukykyiseen hintaan, hallinnoida tarvittavia käyttäjäoikeuksia sekä tarjota käyttäjille vapaamman ja turvallisemman työskentelytavan.

Vblock toimitetaan asiakkaalle käyttövalmiina ja testattuna avaimet käteen -ratkaisuna. Esitellyt ratkaisut mahdollistavat toimitusaikojen lyhentymisen, maksimoivat resurssien tehokkaan käytön sekä auttavat saavuttamaan merkittäviä liiketoimintahyötyjä.

Vblockin uudet kattavat FCoE –verkko-ominaisuudet ( Fiber Channel over Ethernet) tekevät Vblockin integroidusta ja testatusta alustasta ratkaisun, jossa yhdistyvät alan johtavat virtualisointi-, serveri-, verkonhallinta-, tallennus-, hallinnointi- sekä tietoturvateknologiat.

EMC Computer-Systems Oy, teknologiajohtaja Jussi Lehtinen, puh. 040 848 8099, Lehtinen_Jussi@emc.com

Lisätietoja EMC:stä ja VCE:stä

EMC Computer-Systems Oy:n emoyhtiö EMC Corporation (NYSE: EMC) on maailman johtava tietoinfrastruktuuriin keskittynyt teknologia- ja ratkaisutoimittaja. Yhtiön tuotteet ja palvelut auttavat organisaatioita muuttamaan toimintaansa ja hyödyntämään tietopääomaansa. EMC:n liikevaihto vuonna 2009 oli 14 miljardia dollaria. www.emc.fi

EMC, Cisco ja VMware perustivat  noin vuosi sitten Virtual Computing Environment -yhteenliittymän, jonka tavoitteena on organisaatioiden liiketoiminnan joustavuuden lisääminen it-ympäristön tehokkaamman virtualisoinnin avulla. Yhteenliittymä tarjoaa organisaatioille koosta riippumatta uuden lähestymistavan datakeskusten virtualisointiin sekä siirtymän yksityisiin pilvipalveluihin. Yhteenliittymän ensimmäinen konkreettinen yhteistuote on Vblock -ratkaisukokonaisuus, joka auttaa yksityisiin pilvipalveluihin siirtymisessä. www.vce.com