EMC vahvistaa datakeskusosaamistaan yrityskaupalla

Maailman johtava tietoinfrastruktuuriratkaisujen toimittaja EMC on julkistanut ostavansa Configuresoftin. Yhtiö toimittaa ohjelmistoja palvelinympäristön konfigurointiin ja muutoksenhallintaan. Yritysoston myötä EMC:n asiakkaat pystyvät tehokkaasti automatisoimaan fyysisten ja virtuaalisten datakeskusten hallintaa.

Configuresoftin ratkaisut sulautuvat osaksi EMC:n tarjontaa. Ratkaisujen avulla yritykset pystyvät nopeasti jäljittämään, priorisoimaan ja korjaamaan palvelinkonfiguraatiota. Monipuoliset analyysityökalut sisältävät näkymän tärkeimpiin mittareihin sekä verkon ja palvelinten hallinta-alueisiin. Hyödyntämällä EMC:n muita ratkaisuja yritykset saavat kattavan kokonaiskuvan sekä fyysisestä että virtuaalisesta it-infrastruktuuristaan. ”Asiakkaat etsivät uusia työkaluja ja prosesseja voidakseen tehokkaammin hallita virtuaalisia datakeskuksia”, sanoo EMC Suomen maajohtaja Lauri Wuorenheimo. ”Palvelinkonfigurointi ja muutoksenhallinta ovat it-osastojen haasteiden kärjessä. Configuresoftin avulla pystymme tarjoamaan asiakkaillemme keinoja datakeskusten luotettavaan ja täydelliseen automatisointiin. Kauppa vahvistaa EMC:n asemaa alansa markkinajohtajana, kun puhutaan palvelinten, tallennuksen ja verkon konfiguroinnin automatisoinnista.” Kauppa viimeistellään kesäkuun aikana, eikä sen oleteta vaikuttavan merkittävästi EMC:n tilikauden 2009 liikevaihtoon. Lisätietoja: EMC Computer-Systems Oy, maajohtaja Lauri Wuorenheimo, puh. 0400 637 377, wuorenheimo_lauri@emc.com Lisätietoja EMC:stä EMC Computer-Systems Oy:n emoyhtiö EMC Corporation (NYSE: EMC) on maailman johtava tietoinfrastruktuuriin keskittynyt teknologia- ja ratkaisutoimittaja. Yhtiön tuotteet ja palvelut auttavat organisaatioita muuttamaan toimintaansa ja hyödyntämään tietopääomaansa. EMC:n liikevaihto vuonna 2008 oli 14,88 miljardia dollaria. www.emc.fi