Euro RSCG lanseeraa sähköisen lehdistötilaisuuden

Viestintätoimisto Euro RSCG BNL tuo markkinoille uudenlaisen kokonaispalvelun, johon sisältyy viestien kiteyttäminen, sähköinen tilaisuus sekä tekninen toteutus. Suoriin lähetyksiin voi osallistua omalta tietokoneeltaan mistä hyvänsä. Viestintävälineiden sähköistyminen, medioiden pirstaloituminen ja tiukentuneet resurssit edellyttävät viestinnän palveluiden kehittämistä. Osallistumalla sähköisiin tilaisuuksiin media ympäri Suomen saa tiedon samaan aikaan ja samoin kustannuksin.

Muuttuva maailma kannustaa kehittämään uusia viestinnän tapoja vanhojen hyvien keinojen rinnalle. Verkon yli välitettäviin suoriin lähetyksiin voi osallistua paikasta riippumatta. Webcast-lähetys välitetään Euro RSCG:n studiosta ja sen seuraamiseen tarvitaan ainoastaan internet-yhteys. Lähetyksen aikana toimittajat voivat lähettää puhujalle kysymyksiä, joista osaan vastataan heti ja loppuihin tilaisuuden jälkeen sähköpostilla. Näin mahdollistetaan aito vuorovaikutteisuus osallistujien ja puhujan välillä. Tallenteen ansiosta materiaaliin pääsee käsiksi myöhemminkin ja sitä voi jakaa muille asiasta kiinnostuneille.

”Toimittajien mahdollisuus osallistua lehdistötilaisuuksiin on ollut haaste jo vuosia, sillä toimitusten resurssit ovat koko ajan tiukentuneet. Sähköiset tilaisuudet tasapainottavat pääkaupunkiseudun ja maakuntamedioiden eriarvoisia osallistumismahdollisuuksia”, kertoo Euro RSCG:n viestintätoimiston johtaja Jaana Mäkiniemi.

Yrityksillä ja organisaatioilla on jatkuvasti kiinnostavia uutisia ja aiheita kerrottavanaan – ja lukijat haluavat pysyä ajan tasalla maailman menosta. Median välittämät uutiset ja virittämät keskustelut ovat tärkeitä kaikille osapuolille. Uusi palvelu saa tiedon liikkeelle tehokkaasti, taloudellisesti ja ympäristöystävällisesti.

Euro RSCG suunnittelee ja toteuttaa sähköiset lehdistötilaisuudet yhteistyössä GoodMoodin kanssa. GoodMood on tuottanut webcast lähetyksiä jo yli 13 vuoden ajan. Euro RSCG auttaa asiakkaita sisältöjen suunnittelussa ja valmistamisessa tilaisuuteen sekä tilaisuuden aikana, GoodMood vastaa tekniikasta ja lähetyksestä.

”Informaatiotulvassa laadukas, kiteytetty ja luotettava sisältö on paras valttikortti. Yhteistyö Euro RSCG:n kanssa mahdollistaa ainutlaatuisen avaimet käteen -tuotteen, jossa yhdistyy tekninen osaaminen ja ytimekkäät viestit. Liikkuvasta kuvasta on tullut yksi olennainen osa viestintää, globaalisti jo neljännes nettiliikenteestä on videota”, kertoo GoodMoodin liiketoiminnan kehitysjohtaja Otto Hietaharju.

Suorat lähetykset sopivat lehdistötilaisuuksien lisäksi myös napakoiden asiakas-, kumppani- tai henkilöstöinfojen, koulutusten ja aamiaisseminaarien järjestämiseen.

Euro RSCG, Jaana Mäkiniemi, puh. 040 8250 461, jaana.makiniemi@eurorscg.fi

GoodMood, Otto Hietaharju, puh. 040 7723 103, otto.hietaharju@goodmood.fi

Euro RSCG

Euro RSCG Worldwide on yksi maailman kuudesta johtavasta markkinointiviestintäketjusta. Toimimme 233 toimistossa 75 maassa. Suomessa olemme erikoistuneet integroituun viestintään, markkinointiin ja digiratkaisuihin. Palvelemme monia vahvoja paikallisia ja kansainvälisiä asiakkaita. www.eurorscg.fi