FINNKINO MUKAAN LAPPEENRANNAN KAUPPA- JA VIIHDEKESKUSHANKKEESEEN

Finnkino jatkaa kasvuaan Suomessa. Finnkino Oy ja Citycon Finland Oy ovat solmineet vuokrasopimuksen Lappeenrannan ydinkeskustaan sijoittuvasta elokuvateatterikeskuksesta.

Suomen johtava elokuvateatteriketju Finnkino ja Citycon Finland Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen elokuvateatteri­keskuksesta, jonka avajaisia on tavoite päästä viettämään alkuvuodesta 2016. Sopimus tulee voimaan kaavamuutoksen vahvistuttua.

Moderniin elokuvakeskukseen tulee 4 huippuluokan elokuvasalia, jotka varustetaan alan uusimmalla kuva- ja äänentoistoteknologialla ja Finnkinon standardien mukaisilla katsomisolosuhteilla. Täysin digitaalisessa elokuvakeskuksessa tulee olemaan valmiudet esimerkiksi uudelle ”High Frame Rate”–sisällölle.

Elokuvateatterikeskus on osa kauppakeskus IsoKristiinaa, jonka laajentamista ja uudistamista Citycon suunnittelee. Finnkinon elokuva- ja monipuolisten kulttuurielämysten lisäksi uudistuvaan keskukseen tulee muun muassa kauppaliike- ja ravintolatoimintaa ja liiketilojen lisäksi rakennetaan tilat Lappeenrannan Kaupunginteatterille.

"Meillä on ilo päästä tarjoamaan lumoavia elokuva- ja kulttuurielämyksiä huipputekniikalla varustelluissa ja moderneissa puitteissa lappeenrantalaisille jatkossa. Lappeenranta on vahva ja vireä yliopistokaupunki ja näin ollen luonteva uusi paikkakunta Finnkinon elokuvateatteriverkossa. Sijainti ydinkeskustassa kauppakeskus IsoKristiinassa on elokuvissakävijoiden kannalta erinomainen", kertoo toimitusjohtaja Liisi Jauho Finnkinolta.

Finnkino Oy

• kehityspäällikkö Janne Uusi-Kölli, 040 5450 850, janne.uusi-kolli@finnkino.fi
  • ketjujohtaja Ismo Määttä, 0400 427 936, ismo.maatta@finnkino.fi

Citycon Finland Oy