Fujitsu tuottaa tulostuksenhallintapalvelut jatkossa yhdessä Xeroxin kanssa

Lehdistötiedote 19.6.2013

Fujitsu Finland Oy ja Xerox Oy ovat sopineet yhteistyöstä tulostuksenhallintapalvelussa. Sopimuksen myötä Xerox toimittaa jatkossa tulostuksenhallintapalvelut, joita Fujitsu tarjoaa asiakkailleen.

Kyseessä on useita laitemerkkejä kattava palvelu, jota Fujitsun tytäryhtiön Isoworksin laiteriippumaton huoltopalvelu tukee saumattomasti. Fujitsu huolehtii asiakkaan tulostimien ja monitoimilaitteiden toimituksesta, huollosta sekä tulostusympäristön kehittämisestä asiakkaan tarpeiden mukaan.

Fujitsun ja Xeroxin tulostuksenhallintapalvelut auttavat yrityksiä tulostusympäristön selkeyttämisessä, tehokkaammassa hallinnoinnissa sekä kustannusten hallinnassa. Samalla ne auttavat parantamaan mobiilien työympäristöjen tietoturvaa ja luovat ympäristöystävällisempiä työyhteisöjä. Tulostuksenhallintapalvelun kautta asiakas voi myös ulkoistaa koko tulostusympäristönsä.

Fujitsu ja Xerox panostavat voimakkaasti asiakkaidensa työnteon tuottavuuden parantamiseen. Yhteistyön kautta varmistetaan tulostusratkaisujen integrointi asiakkaiden liiketoimintaprosesseihin ja tulostusympäristön mutkaton toimivuus loppukäyttäjien päätelaitteiden sekä ict-palvelujen kanssa. Asiakkaalla on käytössään yksi yhteydenottopiste, joka palvelee kaikissa tietoteknisissä tarpeissa.

”Xerox on maailmanlaajuisesti johtava tulostuksenhallinnan palvelutoimittaja, jolla on markkinoiden parhaat työkalut, ratkaisut ja osaaminen. Tämän vuoksi se on paras kumppani Fujitsulle. Tulostusmarkkinat ovat muuttuneet valtavasti viime vuosina ja kehityksen kärjessä pysyttely vaatii uusia toimintamalleja. Tavoittelemme yhteistyöllä kymmenien miljoonien eurojen liikevaihdon kasvua”, Fujitsun Pohjoismaiden Infraliiketoiminnan myyntijohtaja Jussi Tolvanen sanoo.

”Fujitsu-yhteistyö on looginen jatkumo huoltoyhteistyöllemme Isoworksin kanssa. Johtavana ict-palvelujen tuottajana Fujitsu on Xeroxin kannalta paras strateginen kasvukumppani tulostuksenhallintapalveluiden kehittämiseen”, Xeroxin toimitusjohtaja Pete Brusi toteaa.

Pete Brusi, Xerox Oy, toimitusjohtaja, puh. 040 586 9320, pete.brusi@xerox.com

Gösta Baarman, Fujitsu, Service Development Manager, puh. 045 7880 1983, gosta.baarman@fi.fujitsu.com

Lehdistöyhteydet ja haastattelupyynnöt:

Viestintäkonsultti Laura Lyyvuo, Havas Worldwide Helsinki, puh. 050 345 3622, laura.lyyvuo@havasww.fi

Xerox Oy

Xerox Oy on osa Xerox Corporationia, joka on maailman johtava liiketoimintaprosessien ja dokumenttien hallinnan ratkaisuja tarjoava yhtiö. Yhtiön liikevaihto vuonna 2011 oli noin 23 miljardia dollaria. Xerox on jo 75 vuoden ajan tarjonnut teknologioita, asiantuntemusta sekä palveluita, joiden avulla kaikenkokoiset yritykset voivat tehostaa ja yksinkertaistaa toimintojaan sekä keskittyä omaan liiketoimintaansa. Xerox Corporationin pääkonttori sijaitsee Yhdysvaltojen Norwalkissa. Xerox tarjoaa ratkaisuja liiketoimintaprosessien ulkoistuksiin ja asiakkuuksien hallintaan sekä yksityiselle että julkiselle sektorille maailmanlaajuisesti. Lisäksi yhtiö tarjoaa markkinoiden johtavia asiakirjateknologioita, palveluita, ohjelmistoja sekä tarvikkeita graafisen alan ja toimistotulostamisen tarpeisiin. Xeroxin 140 000 työntekijää palvelevat asiakkaita yli 160 maassa. Xerox Europella on tuotanto- ja logistiikkatoimintoja Irlannissa, Isossa-Britanniassa ja Alankomaissa. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa. Xerox Oy markkinoi Suomessa Xeroxin tuotteita, ratkaisuja ja palveluita sekä niihin liittyviä tarvikkeita ja ohjelmistoja. Lisätietoja Xeroxista osoitteessa www.xerox.fi

XEROX®, XEROX and Design®, WorkCentre®and ColorQube®are trademarks of Xerox Corporation in the United States and/or other countries.

Fujitsu

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Yli 170 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita 100 maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 41,1 miljardia euroa 31.3.2013 päättyneellä tilikaudella. Suomessa Fujitsun palveluksessa työskentelee 2 900 ihmistä.
Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Avainsanat: