Gartner sijoitti Xeroxin johtajien neliöön monitoimilaitteita ja tulostimia koskevassa raportissaan

Lehdistötiedote 13.11.2012 - Xerox on sijoitettu tutkimusyhtiö Gartnerin tuottamassa monitoimilaitteita ja tulostimia vertailevassa ” Magic Quadrant for Multifunction Printers (MFPs) and Printers” -raportissa johtajien neliöön.

Magic Quadrant on Gartnerin patentoitu tutkimustyökalu, joka tarjoaa visuaalisen tilannekatsauksen markkinoiden suunnasta, kypsyydestä ja osallistujista. Lisäksi se arvioi yhtiöiden suoriutumiskykyä sekä näkemyksiä markkinoista.

Xerox tarjoaa laajan valikoiman monitoimitulostimia ja toimistotyötä helpottavia ratkaisuja. Xeroxin patentoidulla värivahatekniikalla tulostusjälki on erittäin korkealaatuinen ja jätettä syntyy jopa 90 prosenttia vähemmän kuin vastaavilla värilasertulostimilla, mikä hyödyttää niin pk-yrityksiä kuin suuriakin yrityksiä.

Xeroxin palvelut tuovat lisäetuja monitoimilaitteiden käyttäjille. Xeroxin tulostuksenhallintapalveluiden käyttö pienentää tulostuskustannuksia ja yksinkertaistaa IT-hallintoa.

“Palvelut vahvistavat teknologiaosaamistamme ja nämä yhdessä toivat Xeroxille johtavan aseman Gartnerin Multifunction Printers Magic Quadrant -raportissa”, toteaa Douraid Zaghouani, president, Channel Partner Operations, Xerox.

Gartnerin raportissa johtajuuden kriteereitä ovat:

• paras kyky toimittaa monitoimilaitteita (sisältäen älykkäät monitoimilaitteet), tulostimia ja näihin liittyviä palveluita ja ratkaisuja riippumatta asiakkaan sijainnista;
  • kattavin tuotevalikoima kilpailijoihin nähden ja tehokas jakeluverkosto tuotteiden toimittamiseksi asiakkaiden käyttöön;
  • jatkuvasti korkea globaali markkinaosuus ja korkea palvelutaso niillä markkinoilla, joilla Gartnerin asiakkaat toimivat;
  • parhaat resurssit, osaaminen ja visio nykyisten ja tulevien asiakkaiden palvelusta kaikkialla maailmassa;
  • vahva näyttö tuotekehityksen kanavoinnista asiakkaita palveleviksi tuotteiksi ja ratkaisuiksi.

Pete Brusi, toimitusjohtaja, Xerox Oy, pete.brusi@xerox.com, puh. 040 586 9320

Magic Quadrant

Gartner ei tue mitään tiettyä yritystä, tuotetta tai palvelua, joka Maqic Quadrant -raportissa on esitetty, eikä anna teknologian käyttäjille suositusta valita "Leaders"-neljännekseen sijoitettuja yrityksiä. Magic Quadrant on tarkoitettu ainoastaan tutkimustulosten esittämismalliksi, eikä toimenpideoppaaksi. Gartner ei anna tämän tutkimuksen osalta mitään takuita, suoria tai epäsuoria, mukaan lukien takuita tyydyttävästä laadusta tai tiettyyn tarkoitukseen sopivuudesta.

Xerox Oy

Xerox Oy on osa Xerox Corporationia, joka on maailman johtava liiketoimintaprosessien ja dokumenttien hallinnan ratkaisuja tarjoava yhtiö. Yhtiön liikevaihto vuonna 2011 oli noin 23 miljardia dollaria. Xeroxin tarjoamat teknologiat, asiantuntemus sekä palvelut tuovat kaikenkokoisille yrityksille keinon tehostaa ja yksinkertaistaa toimintojaan sekä mahdollisuuden keskittyä omaan liiketoimintaansa. Xerox Corporationin pääkonttori sijaitsee Yhdysvaltojen Norwalkissa. Xerox tarjoaa ratkaisuja liiketoimintaprosessien ulkoistuksiin ja asiakkuuksien hallintaan sekä yksityiselle että julkiselle sektorille

maailmanlaajuisesti. Lisäksi yhtiö tarjoaa markkinoiden johtavia asiakirjateknologioita, palveluita, ohjelmistoja sekä tarvikkeita graafisen alan ja toimistotulostamisen tarpeisiin. Xeroxin 136 000 työntekijää palvelevat asiakkaita yli 160 maassa. Xerox Europella on tuotanto- ja logistiikkatoimintoja Irlannissa, Isossa-Britanniassa ja Alankomaissa. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa. Xerox Oy markkinoi Suomessa Xeroxin tuotteita, ratkaisuja ja palveluita sekä niihin liittyviä tarvikkeita ja ohjelmistoja.

Lisätietoja Xeroxista saat osoitteesta www.xerox.fi

XEROX®, XEROX and Design® are trademarks of Xerox Corporation in the United States and/or other countries.