Hotelli Luostotunturi liittyy vahvistamaan Lapland Hotels ketjua

-    Lapin suurin hotelliketju kasvaa tavoitteidensa mukaisesti

Lehdistötiedote 29.6.2010- Lapland Hotels jatkaa kasvuaan, kun vuonna 2000 valmistunut Hotelli Luostotunturi liittyy ketjuun tehdyn osakekaupan myötä. Lapland Hotels- ketjuun kuuluu tämän jälkeen 11 hotellia ja noin 1300 huonetta ja huoneistoa eri puolilla Lappia.

”Laajennamme toimintaamme kasvustrategiamme mukaisesti haastavista ajoista huolimatta. Tämän hetkinen taloustilanne ja sen mukanaan tuoma notkahdus on vain väliaikainen kuoppa vahvassa Lapin matkailun kasvutrendissä. Nyt on oikea hetki vahvistaa ketjun toimintaedellytyksiä tulevaa kasvua silmällä pitäen”, kertoo Lapland Hotelsin toimitusjohtaja Pertti Yliniemi.

”Hotelli Luostotunturi on erinomaisesti hoidettu hotelli mielenkiintoisessa lomakohteessa, joten päätös lähteä osakkaaksi oli helppo”, Yliniemi jatkaa.

Luoston alueen kelokylän matkailun veturina toiminut Hotelli Luostotunturi on ollut Lapin mittakaavassa merkittävä kansainvälinen toimija jo pienenä perheyrityksenäkin. Hotellin asiakkaista lähes puolet on ollut ulkomaalaisia asiakkaita. Uudehkossa Hotelli Luostotunturissa on 115 hotellihuonetta ja – huoneistoa, 3 ravintolaa, yökerho, auditorio, kokoustiloja ja ametistikylpylä hoitopalveluineen.

Resursseista johtuen Luosto on pienempänä kohteena jäänyt  hieman suurempien keskusten jalkoihin. Tähän halutaan nyt saada ketjun tuen myötä muutos.

”Pyhä-Luoston kansallispuiston kupeessa oleva Luosto on idyllinen ja persoonallinen tunturikeskus ametistikaivoksineen ja kelokylineen. Tämän tyyppisiin kohteisiin kohdistuu entistä enemmän kysyntää kansainvälisillä markkinoilla. Uskomme Luoston olevan tervetullut uusi kohde myös jo olemassa oleville kotimaisille kanta-asiakkaillemme”, toteaa toimitusjohtaja Pertti Yliniemi Lapland Hotels Oy:stä.

Hotelli Luostotunturin toimitusjohtajana jatkaa Juha-Pekka Tuominen.

”Lapin alueen suurimpana matkailutoimijana Lapland Hotels mahdollistaa kohteen edelleen kehittämisen ja kasvattamisen. Ketjulla on tähän tarvittavat myynti- ja markkinointiresurssit”, Tuominen uskoo.

Tehdyn osakekaupan jälkeen Lapland Hotels omistaa 33 prosenttia hotellista. Muita osakkaita ovat Matkailunkehitys Nordia Oy sekä alkuperäiset yrittäjät Kirsti Ryytty-Tuominen ja Juha-Pekka Tuominen. Yhtiön hallituksen puheenjohtajana toimii Pertti Yliniemi.

Toimitusjohtaja                                              Toimitusjohtaja

Pertti Yliniemi                                                 Juha-Pekka Tuominen

p.0400 636969                                              p. 040 504 8861

Lapland Hotels Oy                                          Hotelli Luostotunturi Oy

Faktat:

Lapland Hotels -ketjuun kuuluu Hotelli Luostotunturin lisäksi kymmenen hotellia yhdeksässä suositussa lomakohteessa Suomen Lapissa. Lapland Hotelsilla on noin 1300 huonetta ja huoneistoa sekä noin 7000 ravintolapaikkaa Ylläksellä, Levillä, Saariselällä, Rovaniemellä, Oloksella, Kilpisjärvellä, Pallaksella ja Hetassa sekä lisäksi hiihtokeskustoimintaa Ylläksellä Äkäslompolon kylässä, Oloksella ja Pallaksella. www.laplandhotels.com.

Lapland Hotels toi helmikuussa 2009 markkinoille ensimmäisenä matkailualan yrityksenä Työttömyysturvan. Työttömyysturvan myötä ketjun asiakas saa rahansa maksetusta matkasta takaisin, mikäli hän tulee lomautetuksi tai joutuu työttömäksi ennen lomansa alkua.