Huippuammattilaiset synnyttivät uuden painon – Xeroxin laitteet ja ohjelmistot avainasemassa

31.1.2012 – Kaksi kotimaisen painoalan tunnettua ammattilaista lähti rakentamaan ennakkoluulottomasti painotaloa, joka tarjoaa asiakkaalleen mahdollisuuden kaikkien painopalveluiden automatisoituun tuotantoon yhden portaalin kautta. Painotalo Plusprint on hankkinut Pohjoismaiden suurimmalta Xerox-jälleenmyyjältä Document House Oy:ltä kattavan laite- ja ohjelmistokokonaisuuden aivan uudenlaisen asiakaskokemuksen luomiseksi. Kokonaisuuteen sisältyvät muun muassa digitaalinen Color 1000 Press -painokone Clear toner ominaisuudella sekä FreeFlow Web Services ja FreeFlow ProcessManager -ohjelmistot.

Ohjelmistokokonaisuus tarjoaa loppukäyttäjäyrityksille mahdollisuuden tuottaa kaikki painotuotteet yhden kontaktin periaatteella oman graafisen ohjeistuksen mukaisesti ja täydellisesti raportoituina. Asiakkaalle halutaan luoda aidosti helppo tapa saada kaikki painotuotteet oikeilla ja ajantasaisilla tiedoilla, haluttuun aikaan ja paikkaan.

"Vuosikymmenten kokemus painomaailmasta ja sen muutoksista kiteytyvät tässä kokonaisuudessa. Haluamme avata asiakkaillemme oven aivan uuteen aikakauteen, jossa painotuotteet ovat luonteva osa liiketoiminnan kehittämistä ja tuloksen tekoa. Niiden tuottaminen ei saa syödä asiakasyrityksen sisäisiä resursseja, vaan vapauttaa aikaa ja energiaa aidosti tuottavaan työhön. Massapostitusten ja suurten painotuotevarastojen sijaan asiakkaamme voivat kohdentaa viestinsä juuri oikealla tavalla ja oikeille tahoille”, sanoo Plusprintin toimitusjohtaja Jari Kuivalainen. ”Olemme yhdistäneet eri teknologioiden parhaat puolet ja tehneet niiden hyödyntämisestä äärimmäisen helppoa – haluamme tuottaa asiakkaallemme todellisen ”wau”-kokemuksen”, Kuivalainen jatkaa ylpeänä.

Perinteistä Offset-painamista täydentää kattavan ohjelmistokokonaisuuden lisäksi Plusprintille hankitut Xerox Nuvera- ja Color 1000 Press -painokoneet.

”Color 1000 Press tarjoaa asiakkaillemme täysin uudenlaisia digipainamisen mahdollisuuksia. Clear toner -ominaisuuden avulla erikoisefektit voidaan painaa paperille kohdelakkamaisesti. Lisäksi efektejä voidaan soveltaa monipuolisesti esimerkiksi muuttuvaan tietoon tai visuaalisesti houkutteleviksi kuvatehosteiksi”, toteaa Plusprintin Iiro Laine.

Painoalalla on viime vuosien aikana nähty suuria muutoksia niin Suomessa kuin maailmallakin. Plusprintissä muutos nähdään positiivisena mahdollisuutena.

”Suuret ikäluokat ovat jäämässä sankoin joukoin eläkkeelle ja julkinen talous vaatii rajuja muutoksia. Organisaatioiden viestinnästä vastaa entistäkin pienempi joukko ihmisiä. Jotta tehokkuus ei kärsi, on automatisoitava kokonaisuuksia. Hommat täytyy ottaa niin sanotusti ”näppeihin.” Plusprintin malli on ammattilaisenkin silmin katsottuna loistava. Olen varma, että se miellyttää myös asiakkaita”, hehkuttaa Document Housen aluejohtaja Erkki-Jussi Welling.

Document House Oy, Jari Rinne, toimitusjohtaja, jari.rinne@documenthouse.fi, puh. 0400 - 441208
Plusprint, Jari Kuivalainen, toimitusjohtaja, jari.kuivalainen@plusprint.fi, puh. 050 - 4449244

Plusprint

Plusprintissä yhdistyy kahden painomaailman huippuammattilaisen innovatiivisuus ja visiot. Yhteistyöyritysten toimipisteet löytyvät Helsingistä, Järvenpäästä, Ulvilasta, Raumalta ja Tallinnasta.

Plusprintin omistaa AllOne Print Oy. Plusprintin perustajat Jari Kuivalainen ja Iiro Laine ovat molemmat toimineet yli 20 vuotta painoalalla. Jari Kuivalainen on toiminut aiemmin Kehityksen kirjapainon painonjohtajana ja Iiro Laine jatkaa edelleen omistamansa Laine Directin toimitusjohtajana.

Document House Oy

Document House Oy on Suomen johtava asiakirjahallintaan ja laitemyyntiin erikoistunut palveluyritys. Tarjoamme asiakkaillemme uusia ja parempia tapoja käsitellä asiakirjoja kaikissa muodoissa. Tehostamme asiakkaidemme toimintaa ja tuottavuutta tarjoamalla nykyaikaisia ratkaisuja asiakirjojen tulostukseen, käsittelyyn ja arkistointiin. Vahvuutenamme on henkilöstön vankka tulostus- ja painoalan asiantuntemus sekä Xeroxin pitkät innovaatioperinteet. Toimimme myös tiiviissä yhteistyössä toimialansa johtavien ohjelmisto- ja laitetoimittajien kanssa. Document House toimii Espoossa, Tampereella, Turussa ja Porissa

Xerox

Xerox tarjoaa tuotteita toimistoille ja graafiseen teollisuuteen sekä konsultointia ja ratkaisuja dokumenttien hallintaan ja ulkoistukseen. Xeroxin helmikuussa 2010 ostama ACS-yhtiö laajensi yrityksen tarjontaa lisäksi liiketoimintaprosessien ja IT-ratkaisujen ulkoistamispalveluihin, joita tarjotaan yrityksille ja julkishallinnon organisaatioille ympäri maailman. Xeroxin 136 000 työntekijää palvelevat asiakkaita yli 160 maassa. Xerox Europella on tuotanto- ja logistiikkatoimintoja Irlannissa, Isossa-Britanniassa ja Alankomaissa. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa. Xerox Oy markkinoi Suomessa Xeroxin tuotteita, ratkaisuja ja palveluita sekä niihin liittyviä tarvikkeita ja ohjelmistoja.

Lisätietoja Xeroxista saat osoitteesta www.xerox.fi

XEROX®, XEROX and Design® are trademarks of Xerox Corporation in the United States and/or other countries.