Hyundai Palautusturva uuteen i30 Blue Drive™ -mallistoon

Hyundai Motor Finland Oy tarjoaa Suomen ainoana autoalan yrityksenä uuden auton hankintaan liittyvän työttömyysturvan. Hyundai Palautusturva¹ on saatavissa uuteen i30 Blue Drive™ -mallistoon ja se on suunnattu yksityishenkilöille. Palautusturva oikeuttaa ostajan palauttamaan uuden i30 Blue Drive -autonsa Hyundaille työttömyyden kohdatessa. Palautusturva on voimassa 12 kk auton ostopäivästä.

Hyundai Motor Finlandin esittelemä Palautusturva tarjoaa taloudellista turvaa uuden auton hankintaan. Työttömäksi jäänyt uuden i30 Blue Drive -mallin ostaja voi palauttaa autonsa takaisin. Hyundai Motor Finland Oy lunastaa auton palautusehtojen täyttyessä ja palauttaa ostajalle rahat takaisin. Ostaja maksaa itse rahoituksen purkuun mennessä kertyneet toimituskulut sekä rahoituksen korko- ja käsittelykulut. Palautusturva on asiakkaalle maksuton etu uuteen i30 Blue Drive -mallistoon, jonka myynti alkaa Suomessa 9.1.2010. Mallisto soveltuu erinomaisesti esimerkiksi suomalaisten perheiden tarpeisiin. i30-mallistossa on useita eri bensiini- ja dieselmoottoreita, sekä hatchback että farmarimalli. ”Haluamme tarjota suomalaisille auton ostajille lisää taloudellista turvaa. Tämä on erityisen tärkeää vallitsevassa suhdanteessa, jossa taloudellinen epävarmuus on laajasti läsnä suomalaisessa yhteiskunnassa. Palautusturva helpottaa auton hankintaan liittyvää järkevää ja vastuullista päätöksentekoa. Se on täysin ainutlaatuinen turva suomalaisessa autokaupassa”, kertoo toimitusjohtaja Miska Tammelin Hyundai Motor Finland Oy:stä. Hyundai kantaa vastuun asiakkaistaan ja ympäristöstä i30 Blue Drive -mallisto on Hyundain ensimmäinen Euroopan markkinoille tuoma Blue Drive -sarjaan kuuluva mallisto. Edistyksellistä teknologiaa hyödyntävässä i30 Blue Drive -mallistossa käytetään esimerkiksi ISG (Idle Stop´n Go) -tekniikkaa, jolla on onnistuttu vähentämään päästöjä jopa 10 g/km ja polttoaineen kulutusta 0,4 litraa/100 km. ”Hyundai i30 Blue Drive -mallisto tarjoaa erinomaiset vaihtoehdot tämän päivän vastuulliselle ja ympäristötietoiselle autoilijalle. Palautusturva on yksi hyvä lisäsyy hankkia Hyundai. Viiden vuoden takuu ja tyytyväisyystutkimuksissa palkittu laatu osoittavat, että Hyundai on hyvä valinta. Palautusturvalla varmistamme, että ostajan talous on vakaalla pohjalla myös auton hankinnan jälkeen”, sanoo Miska Tammelin. Hyundai kehittää tuotteita kestävän liikkumisen ideologiaa noudattaen ja pyrkii asteittain 0-päästöisiin autoihin. Hyundain Euroopassa tammi- kesäkuussa 2009 myymien autojen CO2-päästöt olivat 12,8 prosenttia pienemmät kuin vuonna 2008 vastaavana aikana. 25 autovalmistajan keskimääräinen vähennys oli vain 6,2 prosenttia2. Lisätietoja Palautusturvasta: Miska Tammelin, toimitusjohtaja, Hyundai Motor Finland Oy, puh. 0207 997 720, miska.tammelin@hyundai.fi Merja Lehtinen, markkinointipäällikkö, Hyundai Motor Finland Oy, puh 0207 997 714, merja.lehtinen@hyundai.fi Mallistosta: Tuomas Torkkomäki, tuotepäällikkö, Hyundai Motor Finland Oy, puh. 0207 997 724, tuomas.torkkomaki@hyundai.fi Lisätietoja on myös osoitteessa www.mediahotelli.fi/simetron. Salasana on Simpress ja käyttäjätunnus PRESSinfo - kuvia - Hyundai Palautusturva -esite ja tiedote - Hyundain Blue Drive -esite, tekniset tiedot ja varusteet - Tiedote automerkkien CO2-päästöjen vähentämisestä - Hyundain uutiskooste 8-12/2009 ¹ Hyundai Palautusturva on maksuton etu uuden i30 Blue Drive -mallin ostajalle. Hyundai Palautusturva on turva vakinaisessa työssä käyvälle yksityishenkilöille siltä varalta, että hän joutuisi työttömäksi vuoden kuluessa auton hankinnasta. Palautusturva alkaa 60 vuorokauden omavastuuajan jälkeen, siis kahden kuukauden kuluttua auton ostopäivästä, ja jatkuu 12 kuukautta auton ostopäivästä. Työttömyyden kohdatessa ostajalla on oikeus palauttaa auto jälleenmyyjäliikkeeseen. Hyundai Motor Finland Oy lunastaa auton ja maksaa auton ostajalle rahat takaisin, kun turvan ehdot täyttyvät. Ostaja on kuitenkin velvoitettu maksamaan auton toimituskulujen lisäksi mahdolliseen rahoitukseen liittyvät kustannukset siihen saakka, kunnes auto on palautettu jälleenmyyjäliikkeeseen. 2 Europen Federation for Transport and Environment (T&E) Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company on kasvanut maailman neljänneksi suurimmaksi autonvalmistajaksi. Yritys käsittää yli kaksikymmentä autoiluun liittyvää tytäryhtiötä. Hyundai Motor työllistää maailmanlaajuisesti yli 75 000 henkilöä. Yhtiö myi vuonna 2008 noin 2,8 miljoonaa ajoneuvoa (kansainvälinen myynti arvoltaan noin 20 miljardia euroa). Hyundain ajoneuvoja myydään 193 maassa, ja merkillä on noin 6 000 edustajaa. Lisätietoja Hyundai Motor Companysta ja sen tuotteista on Internet-sivuilla http://www.hyundai-motor.com ja http://www.hyundai.fi.