Instrumentariumin franchise-myymäläverkosto vahvistuu valtakunnalliseksi ketjuksi

Instrumentariumin franchise-myymäläverkosto on vahvassa kasvussa. Alkuvuonna on perustettu neljä uutta franchise-myymälää Paraisille, Jyväskylään, Laukaalle ja Laitilaan. Uusien myymäläavausten myötä Instrumentariumilla on nyt 15 franchise-myymälää. Franchise-myymäläverkostoa on tarkoitus laajentaa vielä kuluvan vuoden aikana 10 uudella franchise-myymälällä, jolloin Instrumentariumin franchise-myymälät muodostavat 25 myymälän valtakunnallisen ketjun. Instru optiikka Oy:n myyntipäällikkö Jukka Sarapalon mukaan franchise-yrittäjyys Instrumentarium-ketjussa on osoittautunut hyväksi ja kannattavaksi päätökseksi. ”Franchise-yrittäjät, jotka ovat toimineet Instrumentarium-ketjussa jo yhden tilikauden tai ylikin, ovat valintaansa selvästi tyytyväisiä. Instrumentarium-ketjun franchise-yrittäjyys on osoittautunut menestyksekkääksi ja franchise-konsepti toimivaksi. Keskusorganisaation vahva tuki on mahdollistanut sen, että yrittäjät voivat keskittyä omassa työssään olennaiseen ja osallisuus yli 2700 myymälän eurooppalaisessa yhteisostoverkostossamme on taannut yrittäjille edulliset hankintahinnat. Instrumentarium-ketjun franchise-yrittäjillä on myös vahva luottamus Instrumentarium-brändin vetovoimaan: onhan kyseessä Suomen tunnetuin ja luotetuin optikkoketju,” Jukka Sarapalo kertoo. Sarapalon mukaan Instrumentarium-ketjun franchise-yrittäjillä on myös vahvaa menestymisen tahtoa. ”Instrumentarium-ketjun sisälle on muodostunut sisäistä kilpailuhenkeä: franchise-myymälät tekevät parhaansa päihittääkseen ketjumme omat myymälät niin myynnissä, toiminnan tehokkuudessa kuin asiakastyytyväisyydessäkin. Tällainen sisäinen kilpailu on meille ainoastaan positiivinen asia, sillä se kannustaa meitä yltämään aina parempiin suorituksiin ja osaavampaan asiakaspalveluun,” Sarapalo kertoo. Instrumentariumin myyntijohtaja Jari Simolin kertoo franchise-ketjun vahvistumisen tukevan Instrumentariumin toimintastrategiaa. "Olemme suomalaisille jo henkisesti lähin optikkoliike ja alan luotetuin toimija, mutta haluamme olla jokaiselle suomalaiselle myös fyysisesti läheisin optikkoliike. Franchise-liiketoiminnan myötä olemme päässeet tuomaan Instrumentariumin palvelutarjonnan aivan uusille paikkakunnille. Strategiamme mukaisesti olemme siis päässeet yhä useamman silmälasinkäyttäjän lähinaapuriksi,” Simolin iloitsee. Ensimmäinen franchising-periaatteella toimiva Instrumentarium-myymälä aloitti toimintansa Haukiputaalla kesällä 2008. Sen jälkeen franchise-liiketoiminta on laajentunut nopealla aikataululla Mänttään, Helsinkiin, Harjavaltaan, Tampereelle, Hämeenkyröön, Orimattilaan, Kempeleelle, Saarijärvelle, Lietoon, Paraisille, Jyväskylään, Laukaalle ja Laitilaan. Lisätietoja: Instru Optiikka Oy, myyntipäällikkö Jukka Sarapalo, p. 0201 70 7320, sposti: jukka.sarapalo@instru.fi Instru Optiikka Oy, Instrumentariumin myyntijohtaja Jari Simolin, p. 0201 70 7300, sposti: jari.simolin@instru.fi