JYP valitsi VMP Groupin henkilöstökumppanikseen

Lehdistötiedote 8.5.2013

Kiekkolegenda ja henkilöstöpalveluiden uranuurtaja yhdistävät jatkossa voimavaransa, kun JYP Jyväskylä Oy ja VMP Group aloittavat kokonaisvaltaisen yhteistyön.

Henkilöstöpalveluita tarjoava VMP Group ja JYP Jyväskylä Oy ovat solmineet kattavan yhteistyösopimuksen, jonka pohjalta VMP:stä tulee JYPin uusi henkilöstökumppani. Käytännössä VMP toimii jatkossa JYPin henkilöstöpalveluiden tuottajana JYPin eri tapahtumissa ja Synergia-areenalla. Yhteistyösopimus on pituudeltaan kolmevuotinen. Yhteistyön tiimoilta VMP nousee yhdeksi JYPin pääyhteistyökumppaniksi.

Sopimukseen kuuluu markkinointiyhteistyö, jonka kautta VMP pyrkii kehittämään brändiään entistä vahvemmin Keski-Suomessa.

- JYP on Suomen merkittävimpiä urheilubrändejä ja olemme kumppanuudesta todella iloisia. JYPin tapa toimia menestyksekkäästi sekä urheilullisesti että taloudellisesti ovat asioita, joissa haluamme olla mukana. Innovatiivinen yhteistyön kehittäminen kuuluu myös suunnitelmiimme jatkossa, kertoo VMP:n markkinointijohtaja Ville Heinonen.

- VMP on yksi alansa johtavista toimijoista ja vakuutuimme neuvotteluissa heidän ammattimaisuudesta, asenteesta sekä vastuullisuudestaan yhteistyökumppanina. Arvostamme myös VMP:n halua panostaa liiketoiminnan kehittämiseen Keski-Suomessa, mikä osaltaan tukee yhteistyömme onnistumista ja on myös osoitus molemminpuolisesta kiinnostuksesta alueen kehittämiseen. VMP voi selkeästi tuoda uutta ajattelua myös omaan tekemiseemme – tämä antaa uusia mahdollisuuksia liiketoimintamme kasvattamiseen ottelutapahtumissa, kertoo JYPin toimitusjohtaja Kari Tyni.

Yhteistyö starttaa kesän aikana muun muassa JYPin European Trophyn kotipelien tiimoilta, ja tositoimet alkavat SM-liigan pyörähtäessä käyntiin syyskuun puolivälissä.

- Me VMP:llä haluamme laadukkaan palvelumme kautta taata JYPille, että Synergia-areenan eri tapahtumissa yleisöä palvelee asiakaslähtöinen, motivoinut ja ammattitaitoinen henkilöstö, hyvällä fiiliksellä varustettuna. Yhteistyö on meille tärkeä askel koko Keski-Suomen liiketoiminnan kehittämisessä, summaa VMP:n Jyväskylän palvelualueen myyntipäällikkö Sirpa Räsänen yhteistyön alkamista.

VMP Group on vahvasti suomalaisen urheilun kumppanina ja yritys vastaa useiden pääareenoiden ja tapahtumien henkilöstöresursoinnista Suomessa.

VMP Group, markkinointijohtaja Ville Heinonen, puh. 040 307 5050 tai ville.heinonen@vmp.fi

VMP Group, myyntipäällikkö Sirpa Räsänen, puh. 040 307 5146 tai sirpa.rasanen@vmp.fi

JYP Jyväskylä Oy, toimitusjohtaja Kari Tyni, puh. 0400 642 876 tai kari.tyni@jypliiga.fi

VMP Group on Suomen suurimpiin kuuluva ja palvelualueverkostoltaan valtakunnan laajin henkilöstöpalvelualan konserni. Ketjun liikevaihto vuonna 2012 oli 87 miljoonaa euroa. VMP tarjoaa asiakkailleen monipuolisen valikoiman yrityksen liiketoimintaa tukevia ratkaisuja, joihin kuuluvat henkilöstövuokraus- ja rekrytointi-, ulkoistus- ja koulutuspalvelut sekä ulkomaalaisten ammattilaisten välittämiseen erikoistuneet kansainväliset henkilöstöratkaisut. Vuonna 1988 perustettu konserni on suomalaisessa yksityisomistuksessa, ja se haluaa olla mukana kehittämässä työelämän tuottavuutta vastuullisesti kaikilla markkina-alueillaan. VMP Group toimii franchising-periaatteella noin 50 paikkakunnalla Suomessa, Ruotsissa ja Virossa. Konsernilla on ulkomaalaistaustaisten työntekijöiden välittämiseen erikoistunut toimisto Romaniassa. Vuonna 2012 VMP työllisti lähes 12 000 työntekijää 3 000 asiakasyritykseen. VMP on EK:n alaisen Palvelualojen työnantajat PALTA ry:n jäsen. www.vmp.fi

Vuonna 1923 perustettu JYP on pelannut jääkiekon SM-liigassa vuodesta 1985. Seura on voittanut kaksi Suomen mestaruutta, kaksi hopeaa ja kolme pronssimitalia. Seuran toimintaa pyörittää JYP Jyväskylä Oy, joka vastaa myös Mestiksessä pelaavan JYP-Akatemian toiminnasta emoyhtiönä. JYP Jyväskylä Oy työllistää vakituisesti vajaat 50 ihmistä. Yhtiö vastaa myös Synergia-areenan ravintolatoiminnasta. JYP Jyväskylä Oy:n liikevaihto on vuositasolla 6,5–7,7 miljoonaa euroa.

Avainsanat: