Kansallisgallerian kumppaniksi Havas Worldwide Helsinki

Tiedote 10.2.2015

Kansallisgalleria on valinnut markkinointiviestintätoimisto Havas Worldwide Helsingin kumppanikseen varainhankintakampanjan toteutuksiin seuraavalle kolmelle vuodelle.

“Havas Worldwide Helsinki on ansioitunut sosiaalisten kampanjoiden toteuttaja ja toimistolla on vahva osaaminen sosiaalisen median hyödyntämisestä. Arvostamme myös Havaksen osoittamaa ymmärrystä taiteen merkityksestä yhteiskunnassamme ja heidän näkemystään Kansallisgallerian roolista osana suomalaista kulttuuriperintöä”, kertoo Kansallisgallerian varainhankintajohtaja Jyri Tawast.

“Kansallisgallerian työ kulttuuriperintömme rakentajana ja kansallisen taidekokoelman näytteilleasettajana on yhteiskunnallisesti merkittävää. Meille on kunnia-asia olla mukana Kansallisgallerian matkalla ja auttaa heitä saavuttamaan pitkäntähtäimen tavoitteensa. Haluamme osaltamme varmistaa, että taide on myös tulevaisuudessa kaikkien ulottuvilla ja koettavana”, kertoo Havas Worldwide Helsingin toimitusjohtaja Paul Earl.

Kansallisgalleria aloitti toimintansa 1.1.2014, kun Valtion taidemuseon organisaationmuoto muuttui valtion virastosta julkisoikeudelliseksi säätiöksi, jolloin myös organisaation nimi muuttui Kansallisgalleriaksi. Kansallisgallerian muodostavat Ateneumin taidemuseo, Nykytaiteen museo Kiasma ja Sinebrychoffin taidemuseo. Kansallisgallerian vastuulla on valtion taidekokoelma, jonka ylläpitämisestä huolehtii Kansallisgallerian kokoelmahallintaosasto. Kansallisgallerian kokoelma on valtion omistuksessa olevaa kansallisomaisuutta.

Kansallisgalleria, varainhankintajohtaja Jyri Tawast, puh. 044 261 0242, jyri.tawast@kansallisgalleria.fi tai viestintäpäällikkö Vivikka Richt, puh. 040 163 6046, vivikka.richt@kansallisgalleria.fi

Havas Worldwide Helsinki, toimitusjohtaja Paul Earl, puh. 0400 965 760, paul.earl@havasww.fi

Kansallisgalleria on kulttuuriperinnön vahvistamiseksi ja taiteellisen sivistyksen edistämiseksi toimiva valtakunnallinen kuvataiteen museo. Se on itsenäinen julkisoikeudellinen säätiö, jonka keskeisimpänä tehtävä on huolehtia Kansallisgallerian kokoelmasta. Suomen Kansallisgallerian muodostavat Ateneumin taidemuseo, Nykytaiteen museo Kiasma ja Sinebrychoffin taidemuseo. Kansallisgallerian vastuulla on valtion taidekokoelma, jonka ylläpitämisestä huolehtii Kansallisgallerian kokoelmahallintaosasto. Kansallisgalleriaan kuuluu lisäksi Valtion taideteostoimikunta kokoelmineen.

Havas Worldwide Helsinki on markkinointiviestintätoimisto, joka tarjoaa asiakkailleen integroituja mainonnan, markkinoinnin ja yritysviestinnän sekä digitaalisen ja sosiaalisen median ratkaisuja. Toimiston asiakkaita ovat mm. IBM, Outokumpu, SDP, Jumbo, VMP Mondelez, Kuusakoski, Sanofi, Ilmarinen, A-klinikkasäätiö ja Suomen Syöpäyhdistys. Havas Worldwide Helsinki on osa 75 maassa ja 120 kaupungissa toimivaa kansainvälistä Havas Worldwide -ketjua, joka työllistää 11 000 henkeä 316 eri toimistossa. www.havasww.fi