Kortti käy Kampin Joulupadalla: Luottokunta mahdollistaa korttimaksut Pelastusarmeijan joulukeräyksessä

Tänä jouluna Joulupatakeräykseen voi osallistua myös korttimaksulla. Kampin kauppakeskuksen keräyspisteessä kokeillaan ensimmäistä kertaa Suomessa korttimaksamista katukeräyksessä. Luottokunta tukee Suomen Pelastusarmeijaa tarjoamalla keräyspisteeseen maksupäätteet Joulupata-keräyksen ajaksi.

Yli satavuotias Joulupata-keräys on tärkeä osa suomalaista jouluperinnettä. Eri puolilla Suomea 40 paikkakunnalla järjestettävän katukeräyksen lisäksi Joulupata-keräykseen voi osallistua myös internetissä, jossa voi maksaa myös Visa- ja MasterCard-korteilla.

Tänä vuonna Kampin kauppakeskuksen Joulupata-keräyspisteessä vastaanotetaan käteisen ohella myös korttimaksuja. Luottokunta tukee Suomen Pelastusarmeijaa rahallisen tuen lisäksi tarjoamalla Kampin keräyspisteeseen maksupäätteet koko keräyksen ajaksi.

”Haluamme tukea Pelastusarmeijan arvokasta työtä vähäosaisempien lähimmäistemme avuksi ja tehdä suomalaisille keräykseen osallistumisen mahdollisimman helpoksi. Suomalaiset käyttävät kortteja maksuvälineenä eniten maailmassa eikä moni kanna mukanaan enää käteistä rahaa. Korttimaksu on yksinkertainen vaihtoehto osallistua keräykseen”, sanoo Luottokunnan toimitusjohtaja Heikki Kapanen.

Kampin kauppakeskuksen Joulupata valittiin ensimmäiseksi keräyspisteeksi, jossa korttimaksamista kokeillaan, sillä keräyspiste sijaitsee sisätiloissa ja Kampissa liikkuu päivän aikana valtava määrä ihmisiä.

”Luottokunnan työntekijät ovat mukanamme Kampissa koko keräyksen ajan avustamassa korttimaksujen vastaanottamisessa. Olemme todella iloisia Luottokunnan meille tarjoamasta tuesta”, kertoo Pelastusarmeijan sosiaalisen työn apulaisjohtaja Gun-Viv Glad-Jungner.

Pelastusarmeijan Joulupata-keräys Kampin kauppakeskuksessa, Narinkkatorin sisäänkäynti 16.-23.12.2010 (ei su 19.12.).

Luottokunta, toimitusjohtaja Heikki Kapanen, puh.
09 6964 8201
Suomen Pelastusarmeija, sosiaalisen työn apulaisjohtaja Gun-Viv Glad-Jungner, puh. (09) 681 2300

Luottokunta on Suomen johtava korttimaksamisen palveluyhtiö, joka kehittää ja tarjoaa sujuvampia maksamisen ratkaisuja pankeille, kaupoille ja yrityksille. Luottokunnan palvelun piiriin kuuluvien Visa- ja MasterCard-korttipalveluiden kokonaisvaihto on vuonna 2010 n. 27 miljardia euroa. Yrityksen palveluksessa on 500 työntekijää. Lisätietoja: www.luottokunta.fi