Kummien ja Wettex-liinan yhteistyö tuotti hyvän tuloksen

Lapsen kämmenen jäljillä kuvioidut Wettex-liinat olivat menestys, havaittiin Viledan keväällä ja kesällä toteuttamassa Kummit-kampanjassa. Kampanjaan varten tehdystä keittiöliinarullasta lahjoitettiin kymmenen senttiä Lastenklinikoiden Kummeille. Liinarullia myytiin liki 183 000 ja varoja kertyi noin 18 300 euroa. Lahjoitusvarat käytetään lastenpsykiatriseen työhön yliopistollisissa keskussairaaloissa.

Kevään ja kesän aikana toteutetussa kampanjassa myytiin raikkaanvalkoisia, lapsen kämmenen jäljillä kuvioituja Wettex Soft & Fresh Limited Edition -keittiöliinarullia. Jokaisesta ostetusta rullapakkauksesta 10 senttiä lahjoitettiin Lastenklinikoiden Kummit ry:lle lasten ja nuorten mielenterveystyöhön edistämiseen.

Erikoispainettuja liinoja oli kampanjan aikana saatavilla laajalti ja ne myös kiinnostivat suomalaisia. Liinarullapakkauksia myytiin liki 183 000 kappaletta. Erikoiskuviointi, uudet värit ja kuosit kasvattavat suosiotaan myös keittiöliinoissa, mistä on vetoapua myös hyväntekeväisyystyöhön.

Kampanjalla kerättiin kaikkiaan 18.297,50 euroa, jotka luovutettiin Lastenlinnassa 18. elokuuta. Lahjoitetut varat käytetään henkilökunnan koulutukseen lastenpsykiatrian yksikössä kaikissa yliopistollisissa keskussairaaloissa. Uudenlaisen hoitomallin koulutus on vasta alkamassa Suomessa.

Kummit-kampanjalla Vileda halusi muistuttaa lasten ja nuorten tukemisen tärkeydestä arjen keskellä. Wettex-liina jokapäiväisessä käytössä on siinä oiva keino.

”Haluamme madaltaa kynnystä osallistua hyvän tekemiseen. Hyvien tuloksien ja kasvaneen kiinnostuksen kannustamina jatkamme hyväntekeväisyyttä myös ensi vuonna. Tällä hetkellä myymälöistä löytyy Sydänliiton kanssa yhteistyössä tehtyä suloista sydänliinaa”, maajohtaja Tuija Koivuniemi Freudenberg Household Products Oy:stä kertoo.

”Olemme todella iloisia, että Wettex tuki lasten mielenterveystyötä tällä hienolla kampanjalla. Se tarjoaa kuluttajille helpon mahdollisuuden auttaa ja saada hyvä mieli arkisten ostosten yhteydessä. Keittiöliinan suloiset pienet kädet muistuttivat siitä, ketkä meidän isompien apua tarvitsevat”, Lastenklinikoiden Kummit ry:n toiminnanjohtaja Maria Ekroth kiittää.

Wettex on ollut monen suomalaisen kodin valinta jo vuosikymmeniä. Liinat ovat tehokkaan imukykyisiä, mukavia kädessä ja ne on helppo pitää puhtaina. Lisäksi liinat ovat ympäristöystävällisiä eli täysin biohajoavia.

Lisätiedot:
Sanna Hiedanpää