Kuopion Finnkino Scala nostaa elokuvakokemukset uudelle tasolle

Lehdistötiedote 16.5.2013

Finnkinon elokuvakeskus Scala avautuu Kuopion uudessa viihdekeskus IsoCeessä. Suomen nykyaikaisimman ja tekniikaltaan korkeatasoisimman elokuvateatterin ohjelmisto tuo asiakkaalle enemmän valinnanvapautta.

Kuopion elokuvakävijöille koittaa uusi aika, kun Finnkino Scala avaa ovensa 17.5. uudessa viihdekeskus IsoCeessä. Finnkinon Kuopioon avautuva 7-salinen multiplex-keskus edustaa Suomessa ainutlaatuista kuva- ja äänentoistotekniikkaa. Esimerkiksi teatterin kaikissa saleissa on korkeatasoinen 7.1.-äänentoisto, joka on Scalan lisäksi Suomessa käytössä ainoastaan Helsingin Tennispalatsin 1-salissa. Scalassa käytössä olevat valovoimaiset Barcon projektorit sekä erittäin laadukkaat ja kooltaan vaikuttavat valkokankaat takaavat niin ikään huipputason katseluolosuhteet. Myös istumismukavuus on taattu asiakkaiden mieleen, sillä teatterin leffapenkit on valittu kuopiolaisyleisön tekemän suosikkiäänestyksen perusteella.

- Olemme erittäin innoissamme päästessämme esittelemään kuopiolaisille ennen kokemattomia elokuvakokemuksia Suomen moderneimman ja ilmeeltään Finnkinon uutta linjaa edustavan elokuvakeskuksen myötä. Uskon, että päätöksestämme olla vahvasti mukana keskustan kehityksessä on paljon hyötyä sekä paikallisille että Kuopioon vierailemaan tuleville ulkopaikkakuntalaisille. Loimme Kuopioon uuden kaupunkiolohuoneen upeilla katseluolosuhteilla ja toivomme, että Scala innostaa myös uusia leffassa kävijöitä heittäytymään elokuvien kiehtovaan maailmaan, kertoo Finnkinon toimitusjohtaja Liisi Jauho.

Uusi ohjelmistojaksotus tuo enemmän valinnanvaraa asiakkaalle

Finnkino Scala aloittaa toukokuun lopulla uudistetulla, pidemmällä ohjelmistojaksotuksella, joka tuo enemmän joustavuutta ja valinnanvapautta elokuvayleisölle.

- Normaalisti maailmallakin rytmi on se, että elokuvaohjelmisto tehdään yhdeksi viikoksi kerrallaan. Me lähdemme nyt testaamaan pidempää ohjelmistojaksotusta, jotta asiakkaat pääsevät entistä aikaisemmin ostamaan ja varaamaan lippuja sekä näin suunnittelemaan paremmin leffamenojaan. Uudistus helpottaa esimerkiksi merkkipäivien ja synttäreiden suunnittelua sekä kaveriporukoiden yhteisten leffailtojen järjestämistä, kertoo Scalan teatteripäällikkö Kari Heinonen.

Scalan avajaisviikon ohjelmiston kohokohtia ovat mm.

The Great Gatsby - Kultahattu – maailman ensi-ilta
Star Trek into Darkness – ennakkonäytös Suomessa ainoastaan Scalassa
Salainen valtakunta – ennakkonäytökset Lasten Sunnuntaina 19.5.
Fast & Furious 6 – Suomen ensi-ilta pe 17.5.
Dark Skies – Suomen ensi-ilta pe 17.5.
Spring Breakers – Suomen ensi-ilta pe 17.5. vain Helsingissä ja Kuopiossa

Koko ohjelmisto ja lisätietoja elokuvista www.finnkino.fi

Kari Heinonen, teatteripäällikkö, Finnkino Oy, puh. 040 835 8080, kari.heinonen@finnkino.fi

Taina Rupponen, tuotepäällikkö, Finnkino Oy, puh. 040 8275155, taina.rupponen@finnkino.fi