Lapland Hotels tarjoaa peruutusturvan eläkeläisille

Lapland Hotels antaa Eläkeläiset ry:n jäsenille matkojen peruutusturvan 7.11.2011 alkaen. Tavoitteena on turvata ikä-ihmisten muuttuvat tilanteet esimerkiksi äkillisissä sairastapauksissa. Suomessa vakuutusyhtiöt eivät myönnä jatkuvaa matkavakuutusta yli 75-vuotiaille.

Matkan peruutuskulut korvataan yleensä matkavakuutuksesta. Mahdollisuudet jatkuvan matkavakuutusturvan saamiseen heikkenevät oleellisesti noin 70 ikävuodesta lähtien useamman vakuutusyhtiön kohdalla. Tämä koskee erityisesti matkustamista kotimaassa: haettavissa on ainoastaan määräaikaisia vakuutuksia[i]. Lisäksi erillisesti verkosta haettavan määräaikaisen matkavakuutuksen hankkiminen on monelle seniori-ikäiselle hankalaa.

- Haluamme korjata tämän eläkeläisiä koskevan epäkohdan ja huomioida myös heidän muuttuvat tilanteensa. Samalla haluamme tukea eläkeläisten kotimaanmatkailua, jolla on tärkeä merkitys lappilaisille elinkeinonharjoittajille erityisesti lapsiperhesesonkien ulkopuolella, kertoo Lapland Hotelsin toimitusjohtaja Ari Vuorentausta.

Lapland Hotelsin peruutusturva kattaa matkan peruutuksesta syntyneet hotellikulut, jotka yksittäisvarausten yhteydessä laskutetaan yleensä etukäteen. Henkilön tulee olla Eläkeläiset ry:n jäsen.

Järjestösihteeri Anu Mäki Eläkeläiset ry:stä on tyytyväinen, että eläkeläisten tasavertaiset mahdollisuudet on huomioitu.

- On hienoa, että Lapland Hotels on lähtenyt tukemaan meitä tällä tavoin. Eläkeläiset ovat matkailualalle merkittävä kohderyhmä ja jäsenemme matkustavatkin yleensä ryhmissä. Lappiin lähdetään nauttimaan ruskasta, maisemista, murtomaahiihdosta ja samoilusta. Suurten ikäluokkien siirtyessä eläkkeelle myös kiinnostus lasketteluun lisääntynee.

Lapland Hotels on tehnyt yhteistyötä Eläkeläiset ry:n kanssa vuoden 2011 alusta lähtien jäsenille suunnattujen etujen ja tarjousten muodossa. Eläkeläiset ry:llä oli vuonna 2010 yli 40 000 jäsentä, joista 90 prosenttia on 60-89 -vuotiaita.

Lapland Hotels

Lapland Hotels -ketjuun kuuluu yksitoista  hotellia yhdeksässä suositussa lomakohteessa Suomen Lapissa. Lapland Hotelsilla on noin 1300 huonetta ja huoneistoa sekä noin 7500 ravintolapaikkaa Ylläksellä, Levillä, Saariselällä, Luostolla, Rovaniemellä, Oloksella, Kilpisjärvellä, Pallaksella ja Hetassa sekä lisäksi hiihtokeskustoimintaa Ylläksellä Äkäslompolon kylässä, Oloksella ja Pallaksella. www.laplandhotels.com.

[i] Esimerkiksi Lähivakuutuksella 71 vuotta täyttäneet eivät voi hakea jatkuvaa matkustajavakuutusta. Määräaikaiseen matkustajavakuutukseen ei ole yläikärajaa. Eurooppalainen myöntää määräaikaisen matkavakuutuksen alle 86-vuotiaille henkilöille ja jatkuvan matkavakuutuksen alle 70-vuotiaille. If myöntää jatkuvan matkustajaturvan alle 75-vuotiaille. Turva myöntää 70 ikävuodesta alkaen vain määräaikaisia matkustajavakuutuksia. Lähde: Tiedot koottu 31.10.2011 vakuutusyhtiöiden www-sivuilta, Turvan tiedot Turvan puhelinneuvonnasta.

Lisätietoa:

Ari Vuorentausta, toimitusjohtaja