Lehdistötiedote: Basware laajentaa maailmanlaajuista verkkolaskutusverkostoaan uusilla kumppanuussopimuksilla

Espoo, 4.6.2009 – Talousprosessien automaatioratkaisuja kehittävä ohjelmistoyhtiö Basware Oyj on solminut uusia yhdysliikennesopimuksia verkkolaskuoperaattoreiden kanssa Pohjoismaissa, Baltiassa ja Hollannissa. Baswaren aidosti kansainvälinen verkosto kattaa nyt yli 60 kumppania Pohjoismaissa, Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Vuosittain yli 9 miljoonaa transaktiota välittävällä yhtiöllä on suorat verkkolaskuyhteydet yli 25 maahan. Basware tekee yhteistyötä laajan verkkolaskutoimittajien verkoston kanssa, jotta yhtiö pystyy tarjoamaan asiakkailleen mahdollisimman kattavan verkkolaskuratkaisun maailmanlaajuisesti.

Uudet verkkolaskukumppanit ovat BBS Ruotsissa, Emetro Norjassa, Span Islannissa, Edisoft Baltic Baltiassa sekä SupplierDNA Hollannissa. Basware yhdistää ostajat ja toimittajat tarjoamalla yhdysliikenteen paikallisten verkkolaskuoperaattoreiden kanssa solmituilla sopimuksilla. Baswaren verkoston välityksellä yritykset voivat laajentaa kumppaniverkostoaan sekä virtaviivaistaa laskutus- ja maksuprosessejaan. Baswaren asiakkaat vastaanottavat ostolaskut sähköisesti Basware Business Transactions -palvelun kautta. Palvelu on yhdistetty verkkolaskuoperaattoreiden asiakaskantaan. Valvotun konversio- ja välityspalvelun kautta Basware pystyy välittämään laskuja yli 30 laskumuodossa. Verkkolasku vastaanotetaan automaattisesti ostajan laskujenkäsittelyratkaisuun, jolloin voidaan automatisoida koko hankinnasta maksuun -prosessi. Toimittajille verkkolaskutus tarjoaa yksinkertaisen mahdollisuuden tavoittaa kaikki verkkolaskuasiakkaat yhden yhteyden kautta. Kansainvälinen kumppaniverkosto vie kohti verkkolaskuaikaa Verkkolaskutuksen tuoman säästön ja prosessitehokkuuden vuoksi organisaatioiden kannattaa maksimoida saapuvien verkkolaskujen määrä. Verkkolaskujen määrää voidaan lisätä toimittaja-aktivoinnilla, jota Basware tarjoaa myös kansainvälisenä palveluna. Perinteisesti ongelmallisiksi koettuja satunnaisia tai pieniä toimittajia varten voidaan hyödyntää myös Baswaren toimittajaportaalia, jota kautta voidaan vastaanottaa verkkolaskuja sekä Suomesta että ulkomailta. ”Basware sitoutuu yhdessä asiakkaidensa kanssa muuttamaan skannauspalvelumme kautta kulkevat laskut aidoiksi verkkolaskuiksi, ” sanoo johtaja Timo Aarvala Baswarelta. ”Näin kustannukset alenevat, ja skannattujen laskujen lukumäärä vähenee. Erityisesti asiakkaillemme, joilla on ulkomaisia toimittajia, nämä uudet kumppanisopimukset tuovat uusia mahdollisuuksia lisätä aitojen verkkolaskujen määrää.” ”Baswarella on suurin kansainvälinen operaattoriverkosto ja kattavin palveluvalikoima kansainvälisten verkkolaskujen lisäämiseen”, sanoo Baswaren Suomen liiketoiminnan johtaja Jukka Virkkunen. ”Näin kykenemme tarjoamaan säästöjä ja hyötyjä asiakkaillemme, joiden toimittajat sijaitsevat Suomen rajojen ulkopuolella.” Laskunkäsittelyprosessin automatisointi auttaa organisaatioita saavuttamaan säästöjä vähentämällä virheitä, nopeuttamaan käsittelyaikaa sekä tehostamalla tuottavuutta. Lisää Baswaren verkkolaskuratkaisuista osoitteessa www.basware.fi. Lisätietoja: Jukka Virkkunen, johtaja, Basware Oyj, puh. 050 670 47, jukka.virkkunen@basware.com Timo Aarvala, johtaja, Basware Oyj, puh. 040 596 5973, timo.aarvala@basware.com Basware Basware on hankinnasta maksuun -ratkaisujen sekä taloushallinnon ohjelmistojen johtava toimittaja. Yli 850 000 käyttäjää yli 50 maassa käyttää Baswaren ohjelmistoja talousprosessiensa automatisoimiseen. Ohjelmistot tehostavat prosesseja sekä parantavat niiden läpinäkyvyyttä ja säännöstenmukaisuutta. Baswaren liikevaihto vuonna 2008 oli 86 miljoonaa euroa. Basware on perustettu vuonna 1985 ja sen osake noteerataan Helsingin Pörssissä. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sillä on seitsemän tytäryhtiötä Euroopassa ja yksi Yhdysvalloissa. www.basware.fi