Lehdistötiedote 12.4.2010 - EMC:ltä maailman nopein deduplikoiva levyjärjestelmä varmistus- ja arkistointikäyttöön

Maailman johtava tietoinfrastruktuuriratkaisujen toimittaja EMC on julkistanut uuden deduplikoivan EMC® Data Domain® -levyjärjestelmän varmistus- ja arkistointikäyttöön. Kyseessä on markkinoiden nopein deduplikoiva varmistusratkaisu. Turhat kaksoiskappaleet eliminoiva deduplikointi on yksi tärkeimmistä teknologioista, joilla voidaan tehokkaasti hallita kasvavia datamääriä.

Data Domain -järjestelmässä data deduplikoidaan välittömästi jo ennen fyysiselle levylle kirjoittamista. Useimmissa markkinoilla olevissa ratkaisuissa data kirjoitetaan ensin levylle ja deduplikoidaan vasta jälkiprosessina. Tehokas järjestelmä pystyy prosessoimaan 270 samanaikaista varmistustehtävää, mikä nostaa läpäisykyvyn jopa 12,8 teratavuun tunnissa. Uudessa järjestelmässä varmistuksille on tarjolla jopa 14,2 petatavua loogista tallennustilaa. Yleiskäyttöinen ratkaisu sopii useimpiin konesaliympäristöihin ja varmistusohjelmistoihin. Uusi varmistusjärjestelmä tarjoaa markkinoiden nopeinta datan deduplikointia. Järjestelmällä päästään yli kolme kertaa nopeampaan yksikkökohtaiseen deduplikointiin kuin vastaavissa muissa ratkaisuissa. Nopeus perustuu dynaamisen työkuorman jakoon ja yksinkertaisen nerokkaaseen toimintamalliin. Vähentääkseen verkon kuormitusta ja tehostaakseen varmistusyksiköiden toimintaa järjestelmä jakaa osan deduplikointiprosessista varmistuspalvelimille. Järjestelmän sydämen muodostavat varmistusyksiköt hyödyntävät tehokkaita Intel® Xeon® -moniydinprosessoreita. Puskurimuistiin tuleva data voidaan deduplikoida välittömästi ja tallennustilaa tarvitaan vain deduplikoidulle datalle. Järjestelmä tarjoaa myös kehittyneet ominaisuudet deduplikoidun datan replikointiin. ”EMC on markkinoiden johtava deduplikointiteknologioiden toimittaja. Data Domainin ratkaisut sopivat erinomaisesti vaativiin konesaliympäristöihin. EMC Avamar -tuoteperhe soveltuu puolestaan erinomaisesti hitaiden yhteyksien päässä olevien etätoimipisteiden datan varmistukseen ja VMware-ympäristöihin. Uuden ratkaisun myötä deduplikointi voidaan tehdä entistä nopeammin, mikä nostaa levypohjaisen varmistuksen uudelle tasolle”, sanoo teknologiajohtaja Jussi Lehtinen Suomen EMC:ltä. Lisätietoja: EMC Computer-Systems Oy, teknologiajohtaja Jussi Lehtinen, puh. 040 848 8099, Lehtinen_Jussi@emc.com Lisätietoja EMC:stä EMC Computer-Systems Oy:n emoyhtiö EMC Corporation (NYSE: EMC) on maailman johtava tietoinfrastruktuuriin keskittynyt teknologia- ja ratkaisutoimittaja. Yhtiön tuotteet ja palvelut auttavat organisaatioita muuttamaan toimintaansa ja hyödyntämään tietopääomaansa. EMC:n liikevaihto vuonna 2009 oli 14 miljardia dollaria. www.emc.fi