Lehdistötiedote 9.2.2011 Sanofi-aventiksella vuonna 2010 vakaa tuloskehitys

Konsernin avainluvut 2010:

-      Liikevaihto kasvoi 30,38 miljardiin euroon (+3,7 %)

-      Tulos 9,22 miljardia euroa (+6,8 %)

-      Osakekohtainen tulos (EPS) 7,06 € (+6,8 %)

Sanofi-aventiksen tuloskehitys vuonna 2010 oli vakaa. Eturauhassyöpävalmiste Jevtana® sai vuonna 2010 Yhdysvalloissa myyntiluvan, ja sen myynti (82 milj. €) ylitti konsernin odotukset. Euroopan lääkeviraston (EMA) lääkevalmistekomitea (CHMP) on antanut puoltavan lausunnon myyntiluvan myöntämiseksi Jevtana®-valmisteelle EU:n alueella.

Diabetesvalmisteiden myynti jatkoi vahvaa kasvuaan 4,30 miljoonaan euroon (+9,2 %). Ensimmäisenä kokonaisena myyntivuotenaan 2010 Multaq® -eteisvärinävalmisteen myynti oli 172 miljoonaa euroa.

Vuonna 2010 sanofi-aventiksen vakaaseen tuloskehitykseen vaikuttivat myös esimerkiksi myynnin kasvu kehittyvillä markkinoilla (+16,3 %), reseptivapaissa valmisteissa (+45,7 %) sekä geneerisissä valmisteissa (+41,5 %).

viestintäjohtaja Mirka Rinkinen, sanofi-aventis Oy
gsm 040 744 61 68
mirka.rinkinen@sanofi-aventis.com

sanofi-aventis
Sanofi-aventis on Euroopan suurin ja yksi maailman suurimmista lääkeyhtiöistä. Konsernin pääkonttori sijaitsee Pariisissa, ja toimintaa on yli sadassa maassa. Sanofi-aventiksessa on noin 100 000 työntekijää, joista noin 11 000 on tutkijoita. Tutkimus- ja kehitysbudjetti on lääkeyhtiöistä maailman kolmanneksi suurin, 4,5 miljardia euroa. Yhtiön tärkeimmät terapia-alueet ovat sydän- ja verisuonitaudit, verisuonitukokset, syöpätaudit, keskushermoston sairaudet, diabetes, sisätaudit ja rokotteet. Suomessa työntekijöitä on noin 100,
ja toimipiste sijaitsee Helsingin Munkkivuoressa.

www.sanofi-aventis.fi