LS-pensionsavtal kompletterar Sparbankens pensionslösning

Den 10 maj lanserar Sparbanken sin egen totallösning för pensionssparande, Sparbankens Annorlunda Alternativ. Sparbankens Annorlunda Alternativ är ett tjänstepaket som består av såväl bundna som icke bundna sparlösningar. Det nya LS-pensionsavtalet utgör en del av totallösningen.

– LS-pensionsavtalet är ett gott tillskott till vårt totala utbud och det ger många av våra kunder ett lämpligt skattestött alternativ för pensionssparandet. I det första skedet är sparobjekten för Sparbankens LS-pensionsavtal pensionssparkonto och pensionsdeposition. Hösten 2010 kompletteras produkten med fonder, berättar Sparbanksförbundets verkställande direktör Pasi Kämäri. Konkurrenskraftig prissättning för Sparbankens LS-pensionsavtal Sparbanken erbjuder LS-pensionsavtalet utan skötselkostnader till slutet av juni 2011. Efter det är avtalets skötselavgift 0,25 % av sparmedlen, dock minst två euro per månad. Som öppningserbjudande ger Sparbanken dessutom en fyra procents depositionsränta till slutet av 2011. – Sparbankens primäruppgift är att främja sparande. Vi tror att långsiktigt sparande ger den bästa möjliga tryggheten inför framtiden och därför vill vi uppmuntra våra kunder till långsiktigt sparande med konkreta förmåner, säger Kämäri. Alternativen ska övervägas i lugn och ro Pensionssparandet sträcker sig i allmänhet långt in i framtiden så det lönar sig att överväga de olika alternativen i lugn och ro innan man fattar några beslut. – Frivilligt pensionssparande kan absolut rekommenderas. Det lönar sig ändå för kunderna att ta sig tid att göra en bedömning av sina behov och överväga vilket sätt att spara och förbereda sig för framtiden som är naturligast för dem. Det finns många sätt att spara och var och en kan hitta rätt sätt beroende på vilken livssituation man befinner sig i och vilka behov man har, påminner Kämäri. Ytterligare information: Sparbanksförbundet Verkställande direktör Pasi Kämäri Tel. (09) 5480 5240, 0500 688 222 E-post pasi.kamari@sparbanken.fi