Mainetta ja kunniaa Xeroxille

Lehdistötiedote 4.12.2012

Xerox on kuluneen vuoden aikana niittänyt tunnustuksia yhteiskuntavastuusta, etiikasta, kestävästä kehityksestä sekä muista ansioista.

Xeroxin asiakkaidensa hyväksi tekemä työ on jo pitkään tehnyt maailmasta paremman paikan.

Yhtiön pääjohtaja Ursula Burns totesi hiljattain haastattelussa, että yritykset joille yhteiskuntavastuu on vain välttämätön paha, eivät ansaitse huomiota elleivät ne ole ottamassa mallia Xeroxin kaltaisesta pitkäjänteisestä arvojohtamisesta.

Burnsin väitteille tuovat painoarvoa Xeroxin vuoden 2012 aikana saamat lukuisat tunnustukset ja palkinnot, jotka kertovat yhtiön menestyksestä. Hyvät sijoitukset muun muassa FTSE4Good Index Seriesissä ja Fortune-lehden Most Admired -listalla todistavat Xeroxin sitoutumisesta kestävään kehitykseen, innovaatioihin, monimuotoisuuteen ja etiikkaan.

Yhteiskuntavastuu

Xerox säilytti paikkansa FTSE4Good ratingissa jo viidentenä perättäisenä kertana tunnustuksena yhteiskuntavastuusta, sijoittajasuhteista, ihmisoikeuksien kunnioittamisesta ja ympäristönsuojelusta.

Fortune-lehden vuosittaisella Most Admired -listalla Xerox sijoittui kolmanneksi. Xeroxin sijoitus IT-teollisuuden listalla parani yhdellä edellisvuodesta. Xeroxin edelle pääsivät Apple ja EMC.

.

Xerox on saanut tämän vuoden Top Supporter of Historically Black Colleges and Universities -tunnustuksen, jonka myönsivät Advancing Minorities Interest in Engineeringin insinöörikoulutusohjelmien dekaanit ja yritysmaailman edustajat.

Xerox pääsi myös Corporate Responsibility Magazinen 13. vuosittaiselle Annual 100 Best Corporate Citizens -listalle. Tunnustuksen arviointikriteereinä ovat ilmastonmuutos, työntekijöiden oikeudet, ympäristö, talous, hallinto, ihmisoikeudet ja humanitäärisyys.

Etiikka

Xerox on päässyt Ethisphere Instituten 2012 World’s Most Ethical Companies -listalle kulutuselektroniikkayhtiöiden kategoriassa. Xerox on saanut tämän korkeasta eettisestä toiminnasta annettavan tunnustuksen joka vuosi sen jälkeen kun se julkistettiin ensimmäisen kerran kuusi vuotta sitten.

Kestävä kehitys

Xerox sijoittui 66:nneksi Newsweekin USA:n 500 suurimman yrityksen Green’s analysisissa. Vertailussa yritykset asetettiin paremmuusjärjestykseen ympäristöjalanjäljen, hallinnon ja läpinäkyvyyden mukaisesti.

USA:n Environmental Protection Agencyn (EPA) mukaan Xerox on maan parhaita uusiutuvan energian ostajia teknologia- ja tietoliikennealalla. Hiilidioksidipäästötöntä uusiutuvaa energiaa saadaan muun muassa auringosta, tuulesta, maalämmöstä, biokaasusta ja vesivoimaloista. Xerox sijoittui 14:nneksi EPA:n 20 suurimman uusiutuvaa energiaa ostavien teknologia- ja tietoliikenneyhtiöiden listalla.

Xerox Research Centre of Canada on saanut Chemical Institute of Canadan tämän vuoden Ontario Green Chemistry and Engineering Awardin. Chemical Institute of Canadan Green Chemistry and Engineering Network palkitsee vuosittain organisaation, joka on merkittävällä tavalla vaikuttanut ympäristöystävällisen kemian ja teknologian edistämiseen, mikä hyödyttää teknologian, talouden, terveyden ja ympäristön kehitystä.

Interbrandin Best Global Green Brands -raportissa Xerox sijoittui 32. sijalle kaikkiaan 50 arvioidusta yrityksestä. Raportti vertailee miten johtavat yritykset toteuttavat kestävän kehityksen periaatteita ja miten suuri yleisö mieltää toiminnan kestävän kehityksen hyväksi.

Monimuotoisuus

United States Hispanic Advocacy Association valitsi Xeroxin parhaiden 25 yrityksen joukkoon Fortune 500 -listan yrityksistä tunnustuksena työyhteisöjen monimuotoisuudesta ja vähemmistöjen edustajien hyvästä urakehityksestä.

Xerox pääsi Black Enterprise -lehden 40 Best Companies for Diversity in 2012 -listalle. Listalle pääsy perustuu tutkimukseen, jossa arvioitiin työntekijöiden, johdon, hallituksen ja alihankkijoiden monimuotoisuutta. Xerox on päässyt listalle sen kaikkina kahdeksana julkaisuvuotena.

LATINA Style -lehti valitsi Xeroxin 50 parhaan joukkoon yli 800 yrityksestä latinalaisamerikkalaisten työllistäjänä. LATINA Stylen jokavuotinen raportti esittelee monimuotoisuuteen panostavia yrityksiä.

Xerox sai täydet 100 prosenttia The Human Rights Campaignin 2013 Corporate Equality Index -raportissa yhtenä parhaista seksuaalisten vähemmistöjen työpaikoista. Xerox on saanut 10 prosentin tuloksen kaikissa kymmenessä Corporate Equality Indexissä.

MediaCorp on listannut Xerox Canadan yhdeksi parhaista monimuotoisista työllistäjistä. MediaCorpin lista esittele yrityksiä, jotka toimivat osallistavalla tavalla. Parhaat yritykset esiteltiin The Globe and Mail -sanomalehden erikoisliitteessä.

Innovaatiot

Tämänvuotinen InformationWeek 500 on nimennyt Xeroxin parhaiden IT-innovaatioyritysten joukkoon. InformationWeek 500 listaa liiketoimintateknologioiden parhaat innovaattorit vuosittain. Xerox sijoittui tänä vuonna 111. tilalle, kun viime vuonna sijoitus oli 210.

The Innovation in Japan U.S. Business and Technology Awards -ohjelma on myöntänyt Xeroxille Outstanding Accomplishment in Japan - U.S. Collaboration in Innovation -erikoispalkinnon. Palkinto on tunnustus Xeroxin ainutlaatuisesta, 50-vuotisesta tutkimus- ja kehitysyhteistyöstä Fuji Xeroxin kanssa.

Paras työpaikka

Xerox Portugal valittiin Portugalin parhaaksi työpaikaksi Accenturen ja portugalilaisen Exame-lehden listauksessa, joka perustuu työntekijöille suunnattuun kyselyyn ja henkilöstöjohtamisen laadulliseen analyysiin.

Lisätietoja Xeroxista ja yhteiskuntavastuusta: http://www.xerox.com/citizenship. Lisätietoja Xeroxin kestävän kehityksen ohjelmasta: http://www.xerox.com/environment.

Pete Brusi, toimitusjohtaja, Xerox Oy, pete.brusi@xerox.com, puh. 040 586 9320

Xerox Oy

Xerox Oy on osa Xerox Corporationia, joka on maailman johtava liiketoimintaprosessien ja dokumenttien hallinnan ratkaisuja tarjoava yhtiö. Yhtiön liikevaihto vuonna 2011 oli noin 23 miljardia dollaria. Xeroxin tarjoamat teknologiat, asiantuntemus sekä palvelut tuovat kaikenkokoisille yrityksille keinon tehostaa ja yksinkertaistaa toimintojaan sekä mahdollisuuden keskittyä omaan liiketoimintaansa. Xerox Corporationin pääkonttori sijaitsee Yhdysvaltojen Norwalkissa. Xerox tarjoaa ratkaisuja liiketoimintaprosessien ulkoistuksiin ja asiakkuuksien hallintaan sekä yksityiselle että julkiselle sektorille

maailmanlaajuisesti. Lisäksi yhtiö tarjoaa markkinoiden johtavia asiakirjateknologioita, palveluita, ohjelmistoja sekä tarvikkeita graafisen alan ja toimistotulostamisen tarpeisiin. Xeroxin 136 000 työntekijää palvelevat asiakkaita yli 160 maassa. Xerox Europella on tuotanto- ja logistiikkatoimintoja Irlannissa, Isossa-Britanniassa ja Alankomaissa. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa. Xerox Oy markkinoi Suomessa Xeroxin tuotteita, ratkaisuja ja palveluita sekä niihin liittyviä tarvikkeita ja ohjelmistoja.

Lisätietoja Xeroxista saat osoitteesta www.xerox.fi

XEROX®, XEROX and Design®, WorkCentre® and ColorQube® are trademarks of Xerox Corporation in the United States and/or other countries.