McDonald’s laajentaa toimintaansa Järvenpäässä avaamalla uuden ravintolan

McDonald’s laajentaa toimintaansa Järvenpäässä avaamalla uuden autoravintolan Helsingintielle. Ravintola avaa ovensa asiakkaille lauantaina 14. marraskuuta klo 7. Uusi ympäri vuorokauden avoinna oleva ravintola työllistää 45 henkilöä ja tarjoaa asiakaspaikkoja yhteensä 100 henkilölle.

Helsingintien uuden ravintolan ruoriin astuu kokenut, Järvenpäässä ravintoloitsijana jo aiemminkin toiminut McDonald’s-yrittäjä Hannu Nurmi. ”Näemme Järvenpään tulevaisuuden kasvukeskuksena, johon kannattaa panostaa. Olemme viime vuosina Euroopan laajuisesti keskittyneet pääasiassa nykyisten ravintoloittemme uudistamiseen, mutta nyt oli pitkästä aikaa oikea aika rakentaa Suomessa myös uutta. Järvenpään uusi ravintola mahdollistaa lähialueiden asukkaiden aiempaa paremman ja monipuolisemman palvelun”, Hannu Nurmi kertoo. Uusi ravintola tuo Järvenpäähän 24 tuntia avoinna olevan autokaistan, mikä mahdollistaa aterioiden tarjoamisen aamiaisesta lounaaseen, päivälliseen ja yöpalaan. Aamiaismenua tarjoillaan Järvenpäässä nyt ensimmäistä kertaa. Lisäksi asiakaspaikkoja tässä lähes 300 m2:n ravintolassa on 100 henkilölle, mikä on lähes kaksinkertainen määrä Järvenpään vanhaan ravintolaan verrattuna. Uusi ravintolamaailma noudattaa McDonalds’in ranskalaisen arkkitehdin luomaa konseptia. Sen mukauttamisen ja suunnittelun uuteen suomalaiseen autoravintolaan on toteuttanut menestyksellisesti järvenpääläinen sisutusarkkitehti Tapani Santanen. Ravintolassa on visuaalisesti ja tunnelmaltaan erilaisia tilakokonaisuuksia, ja värimaailma pitää sisällään vihreää ja ruskeaa. Yrittäjä jo vuodesta 1996 Järvenpään McDonald’s-ravintoloitsija Hannu Nurmi on toiminut yrittäjänä Uudellamaalla jo vuodesta 1996. Nurmi omistaa Järvenpään lisäksi Keravan, Tuusulan, Porvoon, Kouvolan Prisman ja Pukinmäen McDonald’s-ravintolat. Nurmen ravintolat työllistävät kaiken kaikkiaan noin 250 ihmistä. Nyt avattavassa Järvenpään ravintolassa henkilökunnan määrä on noin 45. ”Järvenpäässä työskentelevien McDonald’s-työntekijöiden määrä tuplaantuu aiemmasta, sillä 24 tuntia vuorokaudessa olevan autoravintolan asiakaspalveluun tarvitaan vanhaa ravintolaa paljon enemmän työntekijöitä. Olemme rekrytoineet ja kouluttaneet 20 uutta työntekijää”, Hannu Nurmi toteaa. McDonald’s-ketju toimii franchising-periaatteella, eli osa ravintoloista on yksityisten McDonald’s-yrittäjien omistuksessa. Tällä hetkellä nämä yksityiset lisenssinhaltijat omistavat 65 Suomen 82 McDonald’s-ravintolasta. Valtakunnallisesti McDonald’s-ketjulla on yhteensä 82 ravintolaa 38 kaupungissa. Lisätietoja: Yrittäjä Hannu Nurmi, McDonald’s Oy, puh. 0400 422 588, hannu.nurmi@fi.mcd.com Kuvapyynnöt: Pia Sievinen, Euro RSCG, pia.sievinen@eurorscg.fi, puh. 040 5599155