McDonald’silla vilkas kesätyövuosi – vapaita paikkoja vielä esimerkiksi pääkaupunkiseudulla

McDonald’s-ketju palkkaa tälläkin kevät-kesäkaudella runsaasti uusia työntekijöitä. Kokonaisuudessaan kesätyöntekijöitä palkataan viime vuotta enemmän, koko maassa yhteensä jopa kolmisen sataa henkilöä. Kesää silmällä pitäen työntekijöitä on jo palkattu, mutta paikkoja on edelleen avoinna ympäri maata, myös mm. pääkaupunkiseudulla. McDonald’s-ketju pyrkii palkkaamaan työntekijöitä ensisijaisesti jatkuviin työsuhteisiin, ja tavoitteena onkin tarjota mahdollisimman monelle kesätyöntekijälle töitä myös kesän jälkeen.

Viidestä pääkaupunkiseudun McDonald’s-ravintolasta vastaava yrittäjä Esa Soininen kertoo, että hänen omistamiinsa Pitäjänmäen, Kaivokselan, Myyrmäen, Variston ja Lohjan ravintoloihin palkataan kesäksi vähintään 30–40 työntekijää ja paikkoja on vielä auki. Soinisen ravintolat työllistävät tuolloin yhteensä yli 200 henkilöä. – Hakemuksia on tullut oikein hyvin, ja yritämmekin nyt poimia joukosta ne meille sopivimmat reippaat tyypit. Vielä ehtii kuitenkin hakea kesätyöpaikkaa. Kauppa on meillä vilkastunut entisestään, joten palkkaamme tänä vuonna hieman viime vuotta enemmän työntekijöitä, Soininen kertoo. Vaikka kesätöistä puhutaankin, pyrkii McDonald’s-ketju palkkaamaan ihmisiä ensisijaisesti jatkuviin työsuhteisiin. Soininen valottaa omaa toimintatapaansa seuraavasti: – Palkkaamme nämä työntekijät erityisesti kesän loma-aikoja ja kesällä vilkastuvaa myyntiä helpottamaan, mutta ajatuksena on, että kesätyöntekijät jatkaisivat meillä mahdollisuuksien mukaan myös syksyllä. Osaavat ja kokeneet työntekijät ovat meille arvokkaita, ja pidämme heistä kynsin ja hampain kiinni. Luonnollisesti opintojen alkaminen syksyllä vie osan kesätyöläisistä mennessään, mutta monet heistä rahoittavat opintojaan työskentelemällä meillä opintojen ohessa myös kesän jälkeen. Myös McDonald’s Oy palkkaa ravintoloihinsa vahvistusta kevään ja kesän ajaksi Yrittäjäomisteisten ravintoloiden lisäksi kesätyöntekijöitä palkataan pitkällä tähtäimellä myös McDonald’s Oy:n omistamiin 14 McDonald’s-ravintolaan. – Hakijoita on riittänyt edellisvuosien malliin, mutta vapaita työpaikkoja on nyt jopa hieman viime vuotta enemmän tarjolla. Olemme palkanneet McDonald’s Oy:n omistamiin ravintoloihin uusia työntekijöitä jo alkuvuonna. Yhteensä olemme palkkaamassa alkuvuoden ja kesän aikana lähes sata henkilöä. Yrittäjävetoiset 82 ravintolaa mukaan lukien koko ketju rekrytoi samalla ajanjaksolla jopa kolmisen sataa työntekijää, kertoo McDonald’s Oy:n henkilöstöpäällikkö Maarit Latvala. Lisää tietoa McDonald’sin avoimista työpaikoista löytyy osoitteesta http://www.mcdonalds.fi/fi/tyoepaikat.html. Lisätietoja: Henkilöstöpäällikkö Maarit Latvala, puh. 09 725 67 556, maarit.latvala@fi.mcd.com Yrittäjä Esa Soininen, puh. 0400 372 584, esa.soininen@fi.mcd.com Viestintäpäällikkö Heli Ryhänen, puh. 09 725 67 505, heli.ryhanen@fi.mcd.com

Avainsanat: