Mikko Aaltonen valittiin McDonald’s-yrittäjäravintoloiden Vuoden 2010  ravintolapäälliköksi

Tamperelainen Mikko Aaltonen on valittu Vuoden 2010 ravintolapäälliköksi McDonald’s yrittäjäravintoloissa. 32-vuotiaalla Aaltosella on yli 15 vuoden kokemus työskentelystä McDonald’s-ravintoloissa. Tunnustuksen kiitollisena vastaanottanut Vuoden ravintolapäällikkö suhtautuu valintaansa nöyrästi ja kertoo vain pyrkivänsä pitämään langat käsissään ja ohjaamaan toimintaa oikeaan suuntaan.

Syntyjään tamperelainen Mikko Aaltonen on ehtinyt kerätä pitkän kokemuksen McDonald’s-ravintoloissa. Hän aloitti ravintolatyöntekijänä  opiskelun ohella vuonna 1995 ja eteni ravintolapäälliköksi syksyllä 2005. Vuodesta 2008 lähtien Aaltonen on toiminut Tampereen Jäähovin McDonald’sin ravintolapäällikkönä, ja kuluvan vuoden aikana hän ryhtyi luotsaamaan vastaavassa roolissa myös Tampereen Prisman McDonald’s-ravintolaa. Mikko Aaltonen kertoo viihtyvänsä yrittäjä Timo Myllymäen omistamissa ravintoloissa erittäin hyvin.

-       Olen arvostanut sitä, että minulle on annettu pikku hiljaa lisää vastuuta ja mahdollisuus näyttää kynteni. Joka päivä olen saanut oppia jotakin uutta. Kaikista tärkeintä tässä työssä on kuitenkin kaikki loistavat ihmiset ympärilläni ja heiltä saamani tuki. Tiimissä on kaikki kohdallaan, kun tällainen tunnustus tulee – kiitos siitä kuuluu kaikille meille, Mikko Aaltonen kommentoi hänelle myönnettyä tunnustusta.

Vuoden ravintolapäälliköksi valitun Aaltosen vahva halu kehittää ravintoloidensa toimintaa on huomattu McDonald’sin organisaatiossa.

-       Asiakkaan kokema palvelun laatu on parantunut merkittävästi ravintoloissa, joissa Mikko Aaltonen on ravintolapäällikkönä: sekä Tampereen Jäähovi että Prisma ovat tämän suhteen kymmenen parhaimman joukossa. Aaltosen harjoittama määrätietoinen toimintatapojen ja ihmisten kehittäminen on mahdollistanut sekä myynnin että tuloksen parantumisen. Hän on idearikas ravintolapäälikkö, joka vie hyvät ajatukset käytäntöön asti, kommentoi McDonald’sin viestintäpäällikkö Heli Ryhänen.

Vuoden ravintolapäällikön valinnan kriteereissä huomioidaan muun muassa ravintoloiden palvelun laatu ja siisteys. Nämä ovat ruuan laadun lisäksi McDonaldsin toiminnan kulmakiviä, joiden pohjalta rakennetaan hyviä asiakaskokemuksia ja tuloksellista liiketoimintaa.

Ravintolapäällikkö Mikko Aaltonen, puh. 040 823 3340, sähköposti: mikko.aaltonen@fi.mcd.com

Operatiivinen johtaja Marko Hämäläinen, puh. 040 560 7568, marko.hamalainen@fi.mcd.com

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. McDonald’s-ravintoloita on noin 120 maassa yhteensä reilut 31 000 kpl. McDonald’s on toiminut Suomessa jo 26 vuotta. Suomen ensimmäinen McDonald’s-ravintola avattiin Tampereella 1984. McDonald’s perustaa toimintansa pitkälle lisenssinhaltijoiden eli franchising-yrittäjien ja ketjun väliseen yhteistyöhön. Tällä hetkellä McDonald’s-ravintoloita on Suomessa 84, joista 83 % (70) on yrittäjävetoisia. Ketju työllistää Suomessa noin 3 200 henkilöä. www.mcdonalds.fi