Muksu-valikoima täydentyy kuluttajien toiveiden mukaisilla uutuuksilla

Nutricia Baby Oy:n kattava Muksu-lastenruokavalikoima kasvaa vuoden alussa maukkailla ja pienen lapsen ravitsemukseen sopivilla puurojauheuutuuksilla. Kaksi uutta hedelmäsosemakua täydentää kuluttajien suosioon nousseiden kuuden kappaleen monipakkausten tarjontaa.

Lapsiperheet suosivat käyttövalmiiden puurojen rinnalla yhä enemmän myös veteen tai lapsen käyttämään maitoon sekoitettavia puurojauheita. Puurojauheiden suosio on kasvanut huimasti samalla kun puurojauheiden valikoima on laajentunut. Puurojauheiden joukosta löytyy sekä maidottomia että yksinkertaisista raaka-aineista valmistettuja herkullisen makuisia tuotteita. Kuluttajat ovat todenneet puurojauheet myös helppokäyttöisiksi. Muksu-puurovalikoima täydentyy gluteenittomilla peruspuurojauheilla, jotka sisältävät monipuolisesti lapsen tarvitsemia vitamiineja ja kivennäisaineita. ”Pienten lasten ruokavaliossa puurot ovat tärkein kuidun lähde. Lisäksi vitaminoiduista puuroista ja velleistä lapsi saa D- ja E-vitamiinia sekä rautaa, joiden saanti suomalaislapsilla on muuten suosituksiin verrattuna niukkaa”, toteaa Nutricia Baby Oy:n tiedotuspäällikkö ja ravitsemusasiantuntija Sinikka Saikkonen. Muksu Vadelma-riisipuurojauhe 5-6 kk on miedon vadelmainen kuluttajien toivomaa marjaa sisältävä uutuus. Gluteeniton ja yksinkertaisista raaka-aineista valmistettu puurojauhe sopii ensilusikallisiksi, välipalaksi ja jälkiruokapuuroksi myös monille allergisille lapsille. Muksu Puhtipuuro Plus 5-6 kk on lempeä tattaria ja riisiä sisältävä ensipuuro lapselle, joka totuttelee viljatuotteisiin. Muksu Puhtipuuro Plus 5-6 kk on ensimmäinen puuro, johon on lisätty Nutrician ainutlaatuisia prebiootteja. Prebiootit ovat hiilihydraatteihin kuuluvia imeytymättömiä hyödyllisiä oligosakkarideja, joita on luonnostaan mm. äidinmaidossa. Nutrician patentoimaa ainutlaatuista oligosakkaridiseosta (GOS-FOS) on Puhtipuuron lisäksi kaikissa Muksu Plus-velleissä. ”Prebiootit suosivat hyödyllisten bakteerien kasvua suolistossa. Tasapainoinen suoliston bakteerikoostumus tukee lapsen vastustuskyvyn kehittymistä ja auttaa suojaamaan elimistöä haitallisilta bakteereilta ja viruksilta.” Suosituimmat hedelmäsoseet helposti monipakkauksissa Nutricia Baby Oy toi keväällä kuluttajien toiveesta markkinoille hedelmäsoseet kätevissä kuuden kappaleen monipakkauksissa ensimmäisenä lastenruokavalmistajana. Kuuden kappaleen monipakkauksina saa jatkossa myös suosittuja Muksu Hedelmäralli 4-6 kk- sekä Muksu Mangoyllätys 4-6 kk -soseita. Kaikki lasipurkkeihin pakatut Muksu-hedelmäsoseet ovat säilöntäaineettomia, sokeroimattomia ja maidottomia. Nutricia Baby Oy kehittää jatkuvasti valikoimaansa ja huomioi tuotekehityksessä myös kuluttajien toiveet. Kuluttajilta saadun palautteen pohjalta Muksu Päärynäsoseen 4-6 kk koostumusta on muutettu. Samettisen pehmeä ja runsaan hedelmäinen päärynäsose on nyt entistä paksumpaa ja helpommin lusikoitavaa. Päärynäsose sopii koostumuksensa puolesta hyvin myös itse syömään opettelevalle lapselle. Muksu-uutuuksia myydään K-ryhmän vähittäismyymälöissä kautta maan tammikuun alusta ja S-ryhmän myymälöissä maaliskuun alusta lähtien.