Niittykummun McDonald’s-ravintola sisustettiin deli-tyyliin

Legendaarinen espoolaisten kohtauspaikka, Niittykummun McDonald’s-ravintola, on nyt avattu täysin uudistettuna ja uuden Qualité-konseptin mukaisesti sisustettuna. Euroopan McDonald’s-ravintoloita varten luotu ravintolakonsepti on ranskalaisen arkkitehti Philippe Avanzin kädenjälkeä.

Suomen ensimmäisessä uuden konseptin mukaisesti sisustetussa McDonald’s-ravintolassa on kokonaan uusi värimaailma. Pienet, tarkoin harkitut sisustukselliset yksityiskohdat luovat kävijöille viihtyisän ympäristön. Ravintotietoutta tarjotaan Qualite-konseptille ominaisella tavalla: seinille piirretyt kuvat teksteineen kertovat ruoan raaka-aineista ja lisäävät asiakkaiden tietoutta esimerkiksi hampurilaisen koostumuksesta. Tilanjakajina Niittykummun McDonald’s-ravintolassa on käytetty kasviksilla ja hedelmillä sisustettuja lasivitriinejä. ”Uudistimme viime vuonna Lommilan McDonald’s-ravintolan ja siitä innostuneena päätimme myös investoida vuonna 1990 avattuun Niittykummun ravintolaamme ja nykyaikaistaa suositun ravintolan, jotta se vastaisi asiakkaidemme tarpeita ja odotuksia entistä paremmin. Niittykummun McDonald’s-ravintola tarjosi myös sopivan tilan Qualite-konseptin toteuttamiselle”, kertoo ravintoloitsija Hannu Siitarinen. Yrittäjyyttä lähes 20 vuotta Niittykummun McDonald’s-yrittäjät Jutta ja Hannu Siitarinen ovat toimineet yrittäjinä vuodesta 1992. Espoolainen pariskunta omistaa Niittykummun lisäksi Lommilan, Friisilän, Kauniaistentien, Tapiolan, Iso-Roobertinkadun, Lippulaivan ja Ruoholahden McDonald’s-ravintolat. McDonald’s on yksi nuorten suurimmista työllistäjistä ja pelkästään tänä kesänä Hannu ja Jutta Siitarinen ovat palkanneet useita kesätyöntekijöitä luotsaamiinsa McDonald’s-ravintoloihin. ”Työllistämme tällä hetkellä yhteensä 300 työntekijää pääkaupunkiseudulla. Lisäksi olemme palkanneet 40 kesätyöntekijää”, toteaa Hannu Siitarinen. Suomessa McDonald’s työllistää valtakunnallisesti lähes 3200 työntekijää, joiden keski-ikä on 22 vuotta. McDonald’s on monelle nuorelle ensimmäinen kosketus työelämään. McDonald’s-ketju toimii franchising-periaatteella, eli osa ravintoloista on yksityisten lisenssinhaltijoiden omistuksessa. Tällä hetkellä yksityiset lisenssinhaltijat omistavat 64 Suomen 85 McDonald’s-ravintolasta. Valtakunnallisesti McDonald’s-ketjulla on yhteensä 82 ravintolaa 38 kaupungissa.