Patenttihakemusten suuri määrä sijoittaa Xeroxin maailman johtavien innovaattoreiden joukkoon

1.2.2012 – Xerox jatkaa innovaatioista koostuvan kattavan patenttisalkkunsa laajentamista. Yhtiön tavoitteena on  luoda yrityksille ympäri maailmaa yhä yksinkertaisempia, nopeampia ja tehokkaampia työskentelytapoja. Xerox sai Yhdysvalloissa vuoden 2011 aikana 1030 patenttia.

Kokonaisuus pitää sisällään patentteja, jotka on myönnetty Xeroxin kokonaan omistamille tytäryhtiöille, kuten Affiliated Computer Services (ACS), Palo Alto Research Center (PARC), ja XMPie®. Xeroxin Japanissa toimiva yhteisyritys Fuji Xerox Co Ltd sai Yhdysvalloissa 588 patenttia vuonna 2011. Kaikkiaan Xerox-ryhmä keräsi Yhdysvalloissa 1618 patenttia, mikä asettaa Xeroxin kahdeksannekselle sijalle maailmanlaajuisella IFI Patent Intelligence -listalla.

"Innovaatioidemme avulla voimme auttaa asiakkaitamme olemaan entistä ketterämpiä nykypäivän kovassa liiketoimintaympäristössä. Xeroxin innovaatiot helpottavat valtavan tietomäärän käsittelyä, jota tarvitaan liiketoiminnan pyörittämiseen ja kestävämmän yritystoiminnan luomiseen", sanoo Xerox Chief Technology Officer ja Xerox Innovation Groupin puheenjohtaja Sophie Vandebroek. "Olipa kyseessä yhteistyö teollisuus- tai yliopistokumppaneiden kanssa, kehitystyö asiakkaidemme kanssa tai uusien ratkaisujen pilotointi sairaaloissa Yhdysvalloissa tai syrjäkylillä Intiassa - me innovoimme. Se on osa kulttuuriamme ja tulevaisuuden prioriteetti."

Yhtiön tutkijat kehittävät uutta teknologiaa, minkä tuloksena syntyy tuotteita ja palveluita todellisen maailman tarpeisiin. Yhä useammin patenteista heijastuu Xeroxin painotus integroida innovointi osaksi yhtiön palveluliiketoimintaa. Esimerkiksi patentit 7877423 ja 8015111 käsittelevät tapoja, joilla valtionhallinto voi hallita sähköisiä maksuja paremmin esimerkiksi silloin, kun työnantaja maksaa työntekijälleen tukia lastenhoitoa varten. Patentti 7865437 on ainutlaatuinen, sähköinen ratkaisu “e-Lastenhoitoon”, joka selainpohjaisena ja paperittomana työkaluna helpottaa ja yksinkertaistaa lastenhoitopalveluista suoritettavien maksujen prosessointia.

Xerox on jättänyt lähes 58 000 patenttihakemusta ympäri maailman vuodesta 1930 lähtien. Xerox ja Fuji Xerox investoivat yhdessä noin 1,5 miljardia dollaria vuodessa tutkimukseen ja kehitykseen.

Ilpo Ahokas, johtaja, Xerox Oy, puh. 040 586 9272, ilpo.ahokas@xerox.com

Xerox

Xerox tarjoaa tuotteita toimistoille ja graafiseen teollisuuteen sekä konsultointia ja ratkaisuja dokumenttien hallintaan ja ulkoistukseen. Xeroxin helmikuussa 2010 ostama ACS-yhtiö laajensi yrityksen tarjontaa lisäksi liiketoimintaprosessien ja IT-ratkaisujen ulkoistamispalveluihin, joita tarjotaan yrityksille ja julkishallinnon organisaatioille ympäri maailman. Xeroxin 136 000 työntekijää palvelevat asiakkaita yli 160 maassa. Xerox Europella on tuotanto- ja logistiikkatoimintoja Irlannissa, Isossa-Britanniassa ja Alankomaissa. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa. Xerox Oy markkinoi Suomessa Xeroxin tuotteita, ratkaisuja ja palveluita sekä niihin liittyviä tarvikkeita ja ohjelmistoja.

Lisätietoja Xeroxista saat osoitteesta www.xerox.fi

XEROX®, XEROX and Design® are trademarks of Xerox Corporation in the United States and/or other countries.

Prices, features, specifications, capabilities, appearance and availability of Xerox products and services are subject to change without notice.