Petteri Siirasta vuoden 2010 McDonald’s Oy:n ravintolapäällikkö

Petteri Siira on valittu Vuoden 2010 McDonald’s Oy:n ravintolapäälliköksi. Jo viisi vuotta yrityksen palveluksessa viihtynyt Siira toimii ravintolapäällikkönä McDonald’s Ala-Tikkurilassa, jossa hän aloitti aikoinaan uransa ravintolatyöntekijänä. Kunnianhimoinen, mutta myös nöyryyden merkityksen ymmärtävä nuori mies on edennyt urallaan nopeasti. Tulevaisuudessa hän aikoo jatkaa itsensä kehittämistä ravintola-alan ammattilaisena.

Vuoden 2010 McDonald’s Oy:n ravintolapäällikkö Petteri Siira on numeroiden ammattilainen, joka ymmärtää esimerkillisellä tavalla ravintolan tapahtumien ja tuloslaskelman välisen yhteyden. Looginen ajattelukyky on olennainen osa Petteriä. Sen avulla hän pystyy ohjaamaan tiimiään tehokkaasti ja käyttämään olemassa olevat resurssit juuri asiakkaille tärkeisiin asioihin.

-       Meillä on ollut ilo seurata kuinka Petteristä on kasvanut ja kehittynyt viimeisten vuosien aikana kunnianhimoinen mutta samalla nöyrä alan ammattilainen. Hänellä on itsevarma ote työhön, hän uskaltaa esiintyä omana itsenään, myöntää heikkoutensa ja osaa tuoda vahvuutensa esille muita alentamatta. Nämä kaikki ominaisuudet tekevät hänestä vuoden 2010 ravintolapäällikön, McDonald’sin viestintäpäällikkö Heli Ryhänen valottaa valinnan taustoja.

23-vuotiaan ravintolapäällikön tarina McDonald’sissa on klassinen: Siira aloitti osa-aikaisena ravintolatyöntekijänä lukion ohessa McDonald’s Tikkurilassa, kiersi muutaman ravintolan ja eteni ravintolapäälliköksi McDonald’s Meilahdessa. Nyt hän on palannut juurilleen ja työskentelee ravintolapäällikkönä McDonald’s Ala-Tikkurilassa, josta aloitti aikanaan uransa. Petteri viihtyy työssään viiden vuoden jälkeenkin erinomaisen hyvin ja aikoo jatkaa itsensä kehittämistä  ravintola-alan ammattilaisena. Hyvin tehty työ on nyt poikinut vuoden ravintolapäällikkö -tunnustuksen, josta Siira haluaa jakaa kiitosta erityisesti ravintoloidensa työntekijöille.

-       Olen työskennellyt kuluneen vuoden aikana ravintolapäällikkönä kahdessa eri ravintolassa ja kunnia tästä palkinnosta kuuluu näiden ravintoloiden työntekijöille. He ovat tehneet suurimman työn ravintoloiden eteenpäin viemisessä, itse olen vain ohjannut heitä tarvittaessa oikeaan suuntaan. Kiitos Meilahden ja Tikkurilan henkilökunnalle, kommentoi Petteri Siira saamaansa tunnustusta.

Vuoden ravintolapäällikön valinnan kriteereissä huomioidaan muun muassa ravintoloiden palvelun laatu ja siisteys. Nämä ovat ruuan laadun lisäksi McDonaldsin toiminnan kulmakiviä, joiden pohjalta rakennetaan erinomaisia asiakaskokemuksia ja tuloksellista liiketoimintaa.

Ravintolapäällikkö Petteri Siira, puh. 0400 653 545, sähköposti: petteri.siira@fi.mcd.com

Operatiivinen johtaja Marko Hämäläinen, puh. 040 560 7568, marko.hamalainen@fi.mcd.com

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. McDonald’s-ravintoloita on noin 120 maassa yhteensä reilut 31 000 kpl. McDonald’s on toiminut Suomessa jo 26 vuotta. Suomen ensimmäinen McDonald’s-ravintola avattiin Tampereella 1984. McDonald’s perustaa toimintansa pitkälle lisenssinhaltijoiden eli franchising-yrittäjien ja ketjun väliseen yhteistyöhön. Tällä hetkellä McDonald’s-ravintoloita on Suomessa 84, joista 83 % (70) on yrittäjävetoisia. Ketju työllistää Suomessa noin 3 200 henkilöä. www.mcdonalds.fi