Putkistosaneerausten kysyntä kasvoi pääkaupunkiseudulla

Are Oy sopi loppuvuodesta 2009 seitsemästä uudesta putkistosaneeraushankkeesta pääkaupunkiseudulla. Urakat toteutetaan pääosin tämän vuoden aikana, ja niiden yhteenlaskettu arvo on noin 4,5 miljoonaa euroa. Yhtiön kilpailuetuna on selkeä, innovatiivinen ja kustannustehokas Aren Putkistouudistus -konsepti. Valtion 10 prosentin peruskorjausavustus vauhditti linjasaneerausten kysyntää pääkaupunkiseudulla loppuvuodesta 2009. Aren rooli vaihtelee kohteissa LV-töistä kokonaisvaltaiseen putkistourakointiin, johon laajimmillaan sisältyy pesuhuoneen ja keittiön uudistamiset kalustuksia myöten. ”Marraskuun alussa esittelemämme Aren Putkistouudistus -konsepti on herättänyt runsaasti mielenkiintoa markkinoilla. Perinteiset linjasaneerausmenetelmät puolustavat hyvin paikkaansa, mutta yhä enemmän asiakkaat ovat kiinnostuneita muistakin vaihtoehdoista, varsinkin kun ne toteuttaa taho, joka rakentaa ratkaisun kunkin asiakkaan tarpeista. Joten ei ihme, että kysyntä on jatkunut vilkkaana myös alkuvuonna”, sanoo Aren Korjausrakentamisen palveluiden liiketoimintajohtaja Arto Turkulainen. Merimiehenkatu 32 poikkeuksellinen kohde Yksi Aren uusista kohteista on As Oy Merimiehenkatu 32, joka käsittää 40 asuntoa ja kaksi liikekiinteistöä. Are vastaa kokonaisvaltaisesti kohteen käyttövesiputkistojen ja viemärilinjojen saneerauksesta sekä projektiin liittyvistä korjaus- ja rakennustöistä. Asukkaiden kannalta haastavan urakasta tekee se, että poikkeuksellisen moni asunnoista on kiinni samoissa vesijohtonousuissa, mikä pidentää korjausaikaa. Helmikuussa 2010 alkanut projekti saadaan päätökseen ennen ensi joulua – ja puolet talosta valmistuu jo kesäksi. Pitkissä ja vaativissa putkistosaneeraushankkeissa urakoitsijan valintaan kiinnitetään erityistä huomiota. Asiakkaan täytyy pystyä luottamaan urakoitsijan osaamiseen ja resursseihin. Merimiehenkadulla kokenut ja putkisto-osaamistaan aktiivisesti kehittänyt Are nähtiin hyvänä ja turvallisena valintana. ”Aren etu on, että voimme tarjota asiakkaalle aina parhaan mahdollisen putkistosaneerausratkaisun. Voimme täysin riippumattomasti suositella uusien pinnoitus- ja sukitusmenetelmien lisäksi myös perinteistä putkistosaneerausta sekä näiden yhdistelmää. Merimiehenkadun kohteessa järkevin vaihtoehto oli perinteinen putkistosaneeraus, vaikka asumismukavuudesta joudutaan hieman tinkimään. Uskon kuitenkin, että projektista jää hyvä maku suuhun”, sanoo Aren Korjausrakentamisen palveluiden aluepäällikkö Kai Aarnio. Lisätietoja: Arto Turkulainen, liiketoimintajohtaja, Are Oy, puh. 040 300 5730, arto.turkulainen@are.fi Kai Aarnio, aluepäällikkö, Are Oy, puh. 040 300 5637, kai.aarnio@are.fi Are Oy Are on Suomen johtavia urakointi- ja kiinteistöpalveluyrityksiä. Tarjoamme asiakkaillemme kattavia kokonaisratkaisuja toimisto-, liike- ja teollisuuskiinteistöihin sekä korjausrakentamisen palveluja asuinkiinteistöihin. Palvelemme asiakkaitamme koko Suomessa ja tytäryhtiömme kautta Venäjällä, Pietarissa. Liikevaihtomme vuonna 2008 oli 254 milj. euroa, meitä arelaisia on tällä hetkellä noin 1800. Are on osa Onvest-konsernia. www.are.fi