Säästöpankkiliiton vuosikokouksen päätökset ja nimitykset

Säästöpankkiliiton vuosikokous 18.3.2010 vahvisti vuoden 2009 tilinpäätöksen. Vuosikokouksessa tehtiin myös nimitykset Säästöpankkiliiton hallintoelinten jäsenistöön.

Tilinpäätöksen perusteella voitiin todeta, että vuosi 2009 oli Säästöpankkiryhmälle kannattavan kasvun vuosi, haastavasta toimintaympäristöstä huolimatta. Pankkiryhmän liikevoitto oli 66 miljoonaa euroa, eli lähes sama kuin vuonna 2008. Vuosikokous nimitti hallintoneuvostoon uudestaan seuraavat erovuorossa olleet jäsenet: Sysmän Säästöpankin hallituksen jäsen Raija Hänninen, Kortesjärven Säästöpankin hallituksen puheenjohtaja Erkki Loukola, Lammin Säästöpankin hallituksen jäsen Sirpa Pietikäinen ja Länsi-Uudenmaan Säästöpankin hallituksen puheenjohtaja Jaakko Puomila. Lisäksi hallintoneuvostossa jatkavat Närpiön Säästöpankin hallituksen puheenjohtaja Christer Becker, Etelä-Karjalan Säästöpankin hallintoneuvoston puheenjohtaja Ensio Koikkalainen, Tammisaaren Säästöpankin hallituksen puheenjohtaja Gert Johansson, Mietoisten Säästöpankin hallituksen puheenjohtaja Teppo Mikkola, Kristiinankaupungin Säästöpankin hallituksen puheenjohtaja Patrick Ragnäs, Liedon Säästöpankin isäntien puheenjohtaja Keijo Virtanen, hallintoneuvoston varapuheenjohtaja, Säästöpankki Optian hallituksen puheenjohtaja Paavo Sirviö sekä hallintoneuvoston puheenjohtajana jatkava Huittisten Säästöpankin isäntien puheenjohtaja Jukka Tuori. Säästöpankkiliiton hallituksen varsinaisiksi jäseniksi valittiin uudestaan erovuorossa olleet Eurajoen Säästöpankin toimitusjohtaja Matti Saustila ja Liedon Säästöpankin toimitusjohtaja Jussi Hakala, joka jatkaa myös hallituksen puheenjohtajana. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin Myrskylän Säästöpankin toimitusjohtaja Immo Laiho ja Oma Säästöpankin toimitusjohtaja Pasi Sydänlammi. Lisäksi hallituksessa jatkavat Säästöpankki Optian toimitusjohtaja Risto Sundqvist ja Koivulahden Säästöpankin toimitusjohtaja Sven-Erik Granholm. Nooa Säästöpankin hallituksen jäsenmäärä nostettiin vuosikokouksen päätöksellä seitsemään. Hallitukseen nimettiin Länsi-Uudenmaan Säästöpankin toimitusjohtaja Jukka Suominen, Parkanon Säästöpankin toimitusjohtaja Tuomo Kemppainen, Someron Säästöpankin toimitusjohtaja Juhani Huupponen, Helmi Säästöpankin toimitusjohtaja Risto Seppälä, Tuuloksen Säästöpankin toimitusjohtaja Ari Yli-Piipari, Saaristosäästöpankin toimitusjohtaja Eugen Friman ja Säästöpankkiliiton toimitusjohtaja Pasi Kämäri. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Juhani Huupponen. Sp-Rahastoyhtiön hallitukseen nimitettiin säästöpankkien nimeäminä jäseninä Länsi-Uudenmaan Säästöpankin toimitusjohtaja Jukka Suominen, Lammin Säästöpankin toimitusjohtaja Markku Moilanen, Närpiön Säästöpankin toimitusjohtaja Hans Bondén ja Säästöpankki Optian toimitusjohtaja Risto Sundqvist, joka valittiin myös hallituksen puheenjohtajaksi. Rahasto-osuudenomistajien valitsemina jäseninä hallitukseen nimitettiin professori Jaakko Ossa, Kalannin Säästöpankin toimitusjohtaja Timo Reivonen ja Säästöpankkiliiton toimitusjohtaja Pasi Kämäri. Lisätietoja: Säästöpankkiliitto toimitusjohtaja Pasi Kämäri p. (09) 5480 5240, 0500 688 222 S-posti pasi.kamari@saastopankki.fi