Sanofi-aventiksella vankka tuloskehitys kolmannella vuosineljänneksellä

Konsernin avainluvut Q3/2010:

Liikevaihto kasvoi 7,8 miljardiin euroon (+ 5,7 %)

Tulos 2,47 miljardia euroa (+ 8,9 %)

Osakekohtainen tulos (EPS) 1,89 € (+ 8,6 %)

Sanofi-aventiksen tuloskehitys vuoden 2010 kolmannella vuosineljänneksellä pysyi vankkana. Liikevaihtoa vauhdittivat muun muassa myynnin kasvun jatkuminen hyvänä kehittyvillä markkinoilla (+13 %). Myös LANTUS® ja APIDRA®-insuliinivalmisteiden sekä rokotteiden myynti kasvoivat.

Myönteistä oli myös se, että JEVTANA®-eturauhaslääkkeen lanseeraus Yhdysvalloissa oli odotuksia parempi.

Viestintäjohtaja Mirka Rinkinen, Sanofi-aventis Oy
Gsm: 040 744 61 68
E-mail: mirka.rinkinen@sanofi-aventis.com

Sanofi-aventis
Sanofi-aventis on Euroopan suurin ja yksi maailman suurimmista lääkeyhtiöistä. Konsernin pääkonttori sijaitsee Pariisissa, ja toimintaa on yli sadassa maassa. Sanofi-aventiksessa on noin 100 000 työntekijää, joista noin 11 000 on tutkijoita. Tutkimus- ja kehitysbudjetti on lääkeyhtiöistä maailman kolmanneksi suurin, 4,5 miljardia euroa. Yhtiön tärkeimmät terapia-alueet ovat sydän- ja verisuonitaudit, verisuonitukokset, syöpätaudit, keskushermoston sairaudet, diabetes, sisätaudit ja rokotteet. Suomessa työntekijöitä on noin 100,
ja toimipiste sijaitsee Helsingin Munkkivuoressa.

www.sanofi-aventis.fi