Siirtopaino täydentää painokapasiteettiaan Xeroxin iGen4   EXP-painokoneen avulla

-Ainoa  iGen4 EXP 364 mm x 660 mm arkkikoolla Keski-Suomen alueella tuo kilpailuetua

Lehdistötiedote 19.1.2011 – Siirtopaino Oy investoi iGen4-painokoneeseen parantaakseen laatua, lisätäkseen tehokkuutta ja painaakseen isompaa arkkikokoa. Tavoitteena on asiakaskunnan laajentaminen ja uusien palvelujen tarjoaminen sekä nykyisille että uusille asiakkaille.

Siirtopaino hankki iGen4 -painokoneen jo olemassa olevan painokapasiteetin täydentämiseen sekä tuomaan lisäarvoa painotuotteiden valmistukseen perinteisen arkkipainatuksen rinnalle.

”Laitteen valintaan vaikuttivat sen monipuolisuus, isompi arkkikoko, muuttuvan datan käsittelyn helppous sekä jälkikäsittelyn nopeutuminen”, kertoo Siirtopainon toimitusjohtaja Ilkka Tiihonen.

Siirtopaino on pitkällä kokemuksella varustettu vuonna 1956 perustettu painotalo, joka tarjoaa offset- ja digipainotuotantoa, lomaketuotannon ja oman repron.  Nyt hankittu iGen4 on Keski-Suomen alueella ensimmäinen painokone, jolla voidaan painaa XXL-arkkikokoa.

”iGen4 EXP-painokoneessa on mahdollista ajaa jopa arkkidigipainokoneiden suurinta kuvakokoa. Lähes puolet kilpailevia laitteita enemmän kuvapinta-alaa tarjoavan painokoneen avulla Siirtopaino voi laajentaa tuotevalikoimaansa. Lisäksi iGen4 lisää tuottavuutta parempien prepress- ja viimeistelymahdollisuuksien kautta”, kertoo Xeroxin Sales Manager, Janne Tilli.

Painokoneeseen on liitetty automaattinen kolmikanttileikkurilla varustettu vihkolinja ja se vapauttaa arkkipuolen koneiden kapasiteettia niille sopiviin töihin.  Konella voidaan ajaa jopa 364 mm x 660 mm arkkikokoa ja vähentää tuotannosta työvaiheita, kun prepress sekä tietyt jälkikäsittelyvaiheet jäävät pois.  Odotukset koneen osalta ovat suuret ja sen avulla Siirtopaino haluaa nousta Keski-Suomen alueen monipuolisimmaksi ”perinteiseksi” painotaloksi ja laajentaa asiakaskuntaansa.

”Laatu on huippuluokkaa. Kilpailutilanteessa uskomme nopeuden olevan valttia eli aikataulujen ja hyvän painojäljen osalta saamme kilpailuetua. Samalla helpotamme asiakkaan ostoprosessia tarjoamalla hänelle mahdollisuuden personoituun hankintaprosessiin”, kertoo Tiihonen.

Janne Tilli, Sales Manager, Production Systems Group

Xerox Oy, puh.  040 5869 210, janne.tilli@xerox.com

Ilkka Tiihonen, Toimitusjohtaja, Siirtopaino Oy, puh. 0400 244002, ilkka.tiihonen@siirtopaino.fi

Xerox on maailman kuudenneksi suurin tietotekniikkayritys. Xerox Oy markkinoi Xeroxin tuotteita, ratkaisuja ja palveluita Suomessa. Yrityksellä on laaja valikoima tuotteita toimistoille ja graafiseen teollisuuteen. Xeroxin palvelut kattavat konsultoinnin, dokumenttien hallintaratkaisut ja ulkoistuksen. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa. Lisätietoja Xeroxista saat verkko-osoitteesta www.xerox.fi

Xerox®, the Xerox wordmark and the spherical connection symbol are trademarks of Xerox Corporation in the United States and/or other countries. Prices, features, specifications, capabilities, appearance and availability of Xerox products and services are subject to change without notice.