Suomen sanofi-aventis sai uuden toimitusjohtajan

Ranskalainen farmasian tohtori Cyril Grandchamp-Desraux on
nimitetty 1.11. alkaen sanofi-aventiksen Suomen toimitusjohtajaksi.

Sanofi-aventiksen Suomen toimitusjohtajana aloittanut Cyril Grandchamp-Desraux  on työskennellyt Euroopan suurimpiin lukeutuvan lääkeyrityksen palveluksessa vuodesta 2002. Grandchamp-Desraux`lla on laaja kokemus liiketoiminnan johto- ja strategiatehtävistä, muun muassa Aasiassa. Hänen viimeisin tehtävänsä, ennen Suomen-toimitusjohtajaksi siirtymistään, oli Senior Director, Business Control & Analysis.

Sanofi-aventiksen Helsingin Munkkivuoren toimipisteessä työskentelevä Grandchamp-Desraux on sanofi-aventiksen Pohjoismaisen johtoryhmän jäsen ja raportoi Pohjoismaiden toimitusjohtaja Laurent Doussetille.

Sanofi-aventis on suomalaisten kansansairauksien osaaja. Tämän vuoden maaliskuussa yhtiö toi markkinoille 15 vuoden kehitystyön tuloksena uuden lääkkeen sydämen eteisvärinän hoitoon. Dronedaroni vaikuttaa kaikille sydämen tasoilla mahdollistaen suurelle sairastuneiden joukolle ensimmäisen uuden lääkehoidon yli 20 vuoteen. On arvioitu, että jopa joka neljäs yli 40-vuotias sairastuu tulevaisuudessa eteisvärinään, joka on yleisin sydämen rytmihäiriö.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:
viestintäjohtaja Mirka Rinkinen, sanofi-aventis Oy
gsm 040 744 61 68
mirka.rinkinen@sanofi-aventis.com

sanofi-aventis
Sanofi-aventis on yksi Euroopan ja maailman suurimmista lääkeyhtiöistä. Konsernin pääkonttori sijaitsee Pariisissa, ja toimintaa on yli sadassa maassa. Sanofi-aventiksessa on noin 100 000 työntekijää, joista noin 11 000 on tutkijoita. Tutkimus- ja kehitysbudjetti on lääkeyhtiöistä maailman kolmanneksi suurin, 4,5 miljardia euroa. Yhtiön tärkeimmät terapia-alueet ovat sydän- ja verisuonitaudit, verisuonitukokset, syöpätaudit, keskushermoston sairaudet, diabetes, sisätaudit ja rokotteet. Suomessa työntekijöitä on noin 100,
ja toimipiste sijaitsee Helsingin Munkkivuoressa.

www.sanofi-aventis.fi