Tiedote: EMC julkisti kolmannen neljänneksen tuloksensa

Maailman johtava tietoinfrastruktuuriratkaisujen toimittaja EMC on julkistanut tämän vuoden kolmannen neljänneksen tuloksensa. Liikevaihto ylitti EMC:n odotukset.

EMC:n kolmannen neljänneksen liikevaihto oli 3,52 miljardia dollaria, mikä on 8 prosenttia enemmän kuin tämän vuoden toisen neljänneksen liikevaihto. EMC odotti liikevaihdon kasvavan 4–5 prosenttia. Viime tilikauden 2008 kolmannen neljänneksen liikevaihto oli 3,72 miljardia dollaria. Kolmannen neljänneksen liikevoitto oli 298,2 miljoonaa dollaria, mikä on 45 prosenttia enemmän kuin tilikauden toisella neljänneksellä. Osakekohtainen tulos oli 0,14 dollaria, mikä on 40 prosenttia enemmän kuin tilikauden toisella neljänneksellä. EMC:n operatiivinen kassavirta oli tilikauden kolmannella neljänneksellä 888 miljoonaa dollaria ja vapaa kassavirta oli 745 miljoonaa dollaria. Tähän mennessä tilikautta 2009 EMC:n operatiivinen kassavirta on 2,3 miljardia dollaria ja vapaa kassavirta 1,8 miljardia dollaria. ”Olen hyvin tyytyväinen EMC:n vakaaseen tulokseen haastavassa taloustilanteessa”, sanoo EMC:n pääjohtaja Joe Tucci. ”Olemme lähempänä asiakkaitamme kuin koskaan. Lisäksi olemme edelleen kehittäneet kulurakennettamme, laajentaneet tuotevalikoimaamme ja vahvistaneet kumppani-ekosysteemiämme. EMC:llä on neljä vahvan kasvun kivijalkaa: virtualisoidut datakeskukset, pilvipalvelut, virtualisoidut työpöydät sekä uuden sukupolven varmistus ja tietojen palautus. Nämä ovat miljardien dollareiden markkinoita”, Tucci jatkaa. EMC:n tulosjulkistus löytyy kokonaisuudessaan: http://www.emc.com/about/news/press/2009/20091022-earnings.htm Lisätietoja: EMC Computer-Systems Oy, maajohtaja Lauri Wuorenheimo, puh. 0400 637 377, wuorenheimo_lauri@emc.com Lisätietoja EMC:stä EMC Computer-Systems Oy:n emoyhtiö EMC Corporation (NYSE: EMC) on maailman johtava tietoinfrastruktuuriin keskittynyt teknologia- ja ratkaisutoimittaja. Yhtiön tuotteet ja palvelut auttavat organisaatioita muuttamaan toimintaansa ja hyödyntämään tietopääomaansa. EMC:n liikevaihto vuonna 2008 oli 14,88 miljardia dollaria. www.emc.fi