Tiedote: Muumimaailma tallentaa ja virtualisoi EMC:llä

Muumimaailma Oy on valinnut EMC:n tallennusratkaisun it-ympäristönsä kehittämiseen. Muumimaailma virtualisoi lähiverkkonsa palvelimet, ja tallennusjärjestelmäksi on valittu pk-yrityksille suunniteltu EMC NX3e -levyjärjestelmä. Ratkaisun toteuttaa turkulainen Enter SystemSolutions.

Muumimaailman tallennusympäristö oli vanhentunut, ja yrityksellä oli tarve päivittää se nykyaikaan, jolloin ratkaisujen elinikää voidaan kasvattaa ja palvelimia saadaan tarvittaessa lisättyä joustavasti. Yhtenä lähtökohtana oli vikasietoisuuden ja siten riskien hallinnan parantaminen. Muumimaailma valitsi palvelinvirtualisoinnin, joka takaa skaalautuvuuden yrityksen tarpeiden kasvaessa. Yhdessä fyysisessä koneessa voidaan ajaa useita virtuaalisia palvelimia. Palvelinvirtualisointi on tehokas tapa laskea sähkön kulutusta sekä jäähdytyskustannuksia. Palvelinvirtualisointi on Muumimaailmalle uusi asia. ”Vanha järjestelmämme oli haavoittuvainen. Vaarana oli, että pahimmillaan kuluu viikkoja ennen kuin saamme järjestelmän jaloilleen isomman vian jälkeen”, sanoo Muumimaailman järjestelmäpäällikkö Jarkko Kuitunen. ”Kaikki liiketoiminta nojaa tietojärjestelmiin. Projektin ensisijainen tavoite onkin riskien hallinta ja sitä kautta liiketoimintamme turvaaminen. Olimme päättäneet siirtyä virtualisointiin, sillä se on investointina järkevä suhteessa saavutettaviin hyötyihin. Järjestelmien hallinnointi on nyt vaivatonta, samoin uusien virtuaalipalvelimien lisääminen tarpeen mukaan.” Uusittu levyjärjestelmä ja skaalautuva palvelinympäristö tuovat joustavuutta ottaa käyttöön uusia sovelluksia. Ensi vaiheessa Muumimaailma panosti kehittyneempään sähköpostijärjestelmään. ”Koosta tai toimialasta riippumatta yritykset painivat tiedon räjähdysmäisen kasvun kanssa”, sanoo teknologiajohtaja Jussi Lehtinen Suomen EMC:ltä. ”Pienille ja keskisuurille yrityksille suunniteltu tallennusjärjestelmä NX3e yhdistettynä palvelinvirtualisointiin tarjoaa helpon ja vikasietoisen vaihtoehdon varautua tulevaan. Tiedon varmistus on turvattu, ja keskitetty ratkaisu on helpompi ja kustannustehokkaampi hallita kuin eri yksiköihin sijoitellut palvelimet.” Lisätietoja: EMC Computer-Systems Oy, teknologiajohtaja Jussi Lehtinen, puh. 040 848 8099, Lehtinen_Jussi@emc.com Enter SystemSolutions Oy, toimitusjohtaja Jani Saarinen, puh. 040 538 3760 jani.saarinen@enterss.com Lisätietoja EMC:stä EMC Computer-Systems Oy:n emoyhtiö EMC Corporation (NYSE: EMC) on maailman johtava tietoinfrastruktuuriin keskittynyt teknologia- ja ratkaisutoimittaja. Yhtiön tuotteet ja palvelut auttavat organisaatioita muuttamaan toimintaansa ja hyödyntämään tietopääomaansa. EMC:n liikevaihto vuonna 2008 oli 14,88 miljardia dollaria. www.emc.fi