Tukea painoalan muutokseen: Xerox ja Flow Consulting yhteistyöhön

Yhteistyön myötä painoalalle syntyy aivan uudenlaisia liiketoiminnan konsultointipalveluita

Lehdistötiedote 22.12.2010 – Digitaalisuus vyöryy painomaailmaan vauhdilla eikä kannattava siirtyminen perinteisestä offset-painamisesta digitaaliseen ole ollut painotaloille helppoa. Digitaalisuuden ja uusien tekniikoiden hyödyntäminen on graafisessa teollisuudessa edelleenkin varsin alkuvaiheessa. Xerox haluaa uuden yhteistyökumppaninsa Flow Consultingin kanssa tukea asiakkaiden liiketoiminnan muutosta.

Suomessa Xeroxin liiketoiminnan konsulttipalveluiden yhteistyökumppanina on muutosjohtamiseen erikoistunut Flow Consulting.

”Osa asiakkaidemme kohtaamista muutoshaasteista kohdistuu oman osaamisemme ulkopuolelle, joten yhteistyö Flow Consultingin kanssa on meille hyvin luonnollinen askel. Vastaava liiketoiminnan kehityskonsepti on lanseerattu menestyksekkäästi maailmalla, ja tärkeänä osana konseptia on yhteistyö soveltuvien konsulttitalojen kanssa.”, kertoo Xeroxin Business Manager Milla Alho. ”Painoala on digitalisoitumisen lisäksi muuttunut myös muilla tavoilla. Asiakkaat joutuvat kohtaamaan myös organisatorisia ja toiminnallisia haasteita, joissa haluamme tietenkin olla tukena”, Alho jatkaa.

Flow Consulting on erikoistunut vaativiin muutosprojekteihin. Xerox-yhteistyössä päämääränä on asiakkaiden toimintatapojen ja uusien mahdollisuuksien oivaltaminen sekä toimeenpanon tuki. Digitaalisuuden mahdollisuudet painotaloissa on ymmärretty eri tavoin, ja nyt halutaan keskittyä siihen, miten toimintatapojen ja ajattelun muutos vaikuttaa myyntiin, markkinointiin sekä liiketoiminnan perusteisiin.

”Yhteistyön tarkoituksena on tukea Xeroxin asiakkaiden kykyä menestyä kiristyvässä kilpailutilanteessa. Xerox tuottaa markkinoiden laadukkaimmat teknologiaratkaisut asiakkailleen ja me puolestamme autamme asiakasyrityksen henkilöstöä hyödyntämään niitä niin, että ratkaisuista syntyy lisää kassavirtaa. Tavoitteena on koko organisaation ”digitalisoituminen” ”, kertoo Flow Consultingin toimitusjohtaja Timo Erämetsä. ”Xeroxin aito kiinnostus auttaa asiakkaitaan muutoksen yli puhutteli meitä ja sopii mainiosti Flown kaltaiselle muutostoimistolle.”

Xeroxin ja Flow Consultingin yhteistyön tavoitteena on myös tukea sitä, että asiakkaat löytäisivät uusia palveluita osaksi tarjoomaansa. Tehtävät asiakasprojektit vaihtelevat muutaman päivän mittaisista työpajoista pitempiin valmennuksiin. Työpajoissa keskitytään toimenpiteisiin, joilla saadaan aikaan kasvua sekä uusia tuotteita ja palveluita. Yhdysvalloissa tehdyn tutkimuksen mukaan vastaavien Xerox Profit Accelerator -projektien kautta yritykset ovat saavuttaneet 2050 prosenttia parempia kasvulukuja verrokkiryhmiin verrattuna.

”On äärimmäisen mielenkiintoista ja motivoivaa olla etunenässä mukana perinteisen, arvostamamme toimialan murroksessa ja kilpailukyvyn kehittämisessä”, kertoo Erämetsä.

Milla Alho, Xerox Business Manager, p. +358 40 5869 069

milla.alho@xerox.com,

Xerox on maailman kuudenneksi suurin tietotekniikkayritys. Xerox Oy markkinoi Xeroxin tuotteita, ratkaisuja ja palveluita Suomessa. Yrityksellä on laaja valikoima tuotteita toimistoille ja graafiseen teollisuuteen. Xeroxin palvelut kattavat konsultoinnin, dokumenttien hallintaratkaisut ja ulkoistuksen. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa. Lisätietoja Xeroxista saat verkko-osoitteesta www.xerox.fi

Xerox®, the Xerox wordmark and the spherical connection symbol are trademarks of Xerox Corporation in the United States and/or other countries. Prices, features, specifications, capabilities, appearance and availability of Xerox products and services are subject to change without notice.